شنبه 3 شهريور 1403      

نوع خبر 
 
 
مرکز قلب شهید رجایی منتخب جشنواره حاکمیت بالینی /دکتر جلالی بیماران را برنده اصلی جشنواره حاکمیت بالینی دانست

در پی انتخاب بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی به عنوان بیمارستان برتر در دومین جشنواره حاکمیت بالینی دکتر جلالی فراهانی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه، به قدمت استقرار حاکمیت بالینی در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: نوای حاکمیت بالینی و تعالی بخشی که چند سالی است در فضای وزارت بهداشت بهداشت طنین انداز شده بسیار ارزشمند بوده و باعث شده در 6-7 سال گذشته شاداب تر و زنده تر این مباحث دنبال شود.
وی افزود: حاکمیت بالینی به طور مدون و منظم و در قالب یک الگو و مکتب، به بیمارستان ها و مراکز درمانی دیکته کرد که اگر می خواهید سیستم خود را ارتقا ببخشید باید چه اقداماتی انجام دهید.
رییس مرکز قلب شهید رجایی با بیان اینکه شاید سال های اول درک مطلب حاکمیت بالینی برای ما مشکل بود افزود: حدود 4 سال پیش در اولین کارگاهی که شرکت کردم مدت ها فکر می کردم که این الگو چه مفهومی دارد ولی اکنون درک آن راحت تر و مدل اجرایی آن کاملا عملیاتی شده است و همه به خوبی می دانند که حاکمیت بالینی چیست؛ چه مفهوم و چه پیامی دارد و در قالب مقام اجرایی باید چه کارهایی انجام دهند تا با مفهوم حاکمیت بالینی سنخیت داشته باشد.
دکتر جلالی فراهانی برگزاری جشنواره حاکمیت بالینی را موجب ایجاد فضای رقابتی بین مراکز درمانی خواند و افزود: این جشنواره، المپیادی است بین همه بیمارستان ها؛ ما المپیادهای ورزشی برای رقابت ورزشکاران و المپیاد علمی برای رقابت دانشمندان داریم و این یک المپیاد بیمارستانی است که در جهت ارتقا بیمارستان ها و خدمت رسانی مطلوب به بیماران برگزار می شود که برنده اصلی آن قطعا بیماران هستند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اهداف حاکمیت بالینی گفت: کمتر از دو سال است که دفتر حاکمیت بالینی در مرکز قلب شهید رجایی راه اندازی شده است هرچند که در حاکمیت بالینی نسبت به بیمارستان های دیگر دانشگاه علوم پزشکی تهران قدمت کمتری داریم ولی به لطف خدا توانستیم در همین مدت کوتاه قدم های خوبی برداریم.
رییس مرکز قلب شهید رجایی با بیان اینکه ما سعی کردیم در 7 محور حاکمیت بالینی اقدامات موثری انجام دهیم افزود: اولین قدم ما در استقرار نظام حاکمیت بالینی آموزش بود که به صورت عمیق، گسترده و آبشاری در سطوح مختلف مدیران، پزشکان، پرستاران، سایر کارکنان برگزار شد با توجه به اینکه انتقال مفاهیم زمان بر است این مرحله با کندی گذشت و نتایج آن باعث شد که مرحله اجرا را با سرعت بیشتری طی کنیم.
دکتر جلالی فراهانی با اشاره به کسب جایزه جشنواره حاکمیت بالینی در محور مشارکت بیماران و همراهان گفت: حاکمیت بالینی بر هفت محور تعامل بیماران و همراهان، مدیریت کارکنان، آموزش و توانمندسازی کارکنان، اثربخشی بالینی، مدیریت خطر، استفاده بهینه از اطلاعات و ممیزی بالینی تاکید دارد و باتوجه به ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، مرکز قلب شهید رجایی در همه محورها رتبه خوبی بدست آورده و در محور تعامل بیماران و همراهان جز بیمارستان های برتر شناخته شده است.
رییس مرکز قلب شهید رجایی به بیان اقدامات انجام شده در محور تعامل بیماران و همراهان پرداخت و افزود: دفتر رسیدگی به شکایات و انتقادات با مشارکت فعال پرسنل خبره تاسیس شد و این دفتر در محورهای نظرسنجی از بیماران، رسیدگی به شکایات بیماران، رضایت سنجی از بیماران سرپایی و بستری در هنگام بستری، زمان ترخیص و پس از ترخیص و آموزش به پرسنل در تعامل بهتر با بیماران و همراهان فعالیت دارد.
دکتر جلالی فراهانی با بیان اینکه مرکز قلب شهید رجایی در ارزیابی های دانشگاه در محور رضایت بیماران از پزشکان دو تا سه بار رتبه نخست را کسب کرده که نتیجه آموزش مستمر به پزشکان است افزود: با توجه به ارزیابی های دفتر رسیدگی به شکایات و انتقادات بیمارستان، میانگین رضایتمندی بیماران در آذر ماه 87 درصد بوده به طوری که بالاترین میزان رضایت از بخش پزشکی هسته ای، رادیولوژی و اکو با 97 درصد و پایین ترین میزان رضایتمندی از بخش تغذیه و نگهبانی با 74 درصد بوده است.
وی افزود: در مقایسه با فصل پاییز و تابستان مشخص شد که در تابستان میزان رضایت بیماران 82 درصد و در پاییز 87 درصد بوده که نسبت به فصل تابستان 5 درصد رشد داشته ایم.
رییس مرکز قلب شهید رجایی، با تاکید بر قابل اعتماد بودن نتایج نظرسنجی ها افزود: در این ارزیابی 40 درصد از بیماران از ابتدای مراحل بستری تا پس از ترخیص مورد مطالعه قرار می گیرند و در تحقیقات حجم نمونه 40 درصدی قابل اعتماد است.
دکتر جلالی فراهانی از ایجاد هتل 200 تخت خوابی برای اسکان همراهان خبر داد و افزود: سعی کردیم در ارتباط با بیماران و همراهان تعامل دوسویه را حفظ کنیم و امیدواریم این روند در آینده نیز تدوام داشته باشد.
رئیس مرکز در انتها تلاش پرسنل مرکز را ستودنی خواند و افزود کسب این موفقیت بدون همیاری کارکنان مرکز امکان پذیر نبود.
خبرنگار: سمیرا کرمی
عکس از: سید امیر حسین میرکمال


يکشنبه 15 بهمن 1391  14:31

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 2 شهريور 1403  22:21:54
تعداد بازديد از اين خبر : 3481
indian sex video italiano porno malay porn video peliculas porno malay porn xxx porno