شنبه 1 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری دوره آشنایی با استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران ویژه اعضای هیئت علمی مرکز
 

به گزارش روابط عمومی مرکز: دوره آشنایی با استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران ویژه اعضای هیئت علمی مرکز با حضور دکتر فریدون نوحی رئیس،معاونین و اعضاء هیئت علمی در سالن D در مورخ 12 مهرماه سال جاری برگزار شد.


در ابتدا دکتر نوحی ضمن تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم و شهادت سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع) ،اعتباربخشی را یکی از مهمترین عامل پیشرفت یک مرکز خواند و افزود: امروزه سازمانهای مراقبت بهداشتی به دلیل نیازهای رقابتی برای ارایه خدمات با چالشهای مهمی روبه رو هستند. محیطی که در آن انگیزه های اقتصادی، سیاسی و قانونی ارایه دهندگان مراقبت بهداشتی با کنترل هزینه و حفظ کیفیت مواجه است، موجب میشود که تنها راه رسیدن به موفقیت مطلوب، ارتقای کیفیت باشد . از این رو، اغلب مدیران مراقبت بهداشتی و سیاستمداران عرصه سلامت، استانداردسازی، اعتباربخشی و ارزیابی مراکز ارایه دهنده خدمات بهداشتی را امری اجتناب ناپذیر در جهت بهبود کیفیت می دانند.

وی در ادامه افزود: پیشرفت های تکنولوژیک، رشد انتظارات بیماران، افزایش تقاضا، کمبود منابع، افزایش رقابت، بعلاوه نگرانی که در مورد ایمنی، قصورات و خطاهای سیستم های بهداشتی درمانی وجود دارد، موجب شده است که بر مسئله ارزیابی و ارزشیابی دقیق و صریح عملکرد مراکز درمانی تاکید بسیاری شود. تجربیات جهانی نشان داده است که  استفاده از استاندارد در ارایه ی خدمات، موجب بهبود و ارتقای کیفیت آنها خواهد شد.

 رییس مرکز خاطر نشان کرد: رشد و توسعه در هر نظامی از جمله نظام بهداشت و درمان بدون یک سیستم ارزشیابی کار آمد، فاقد مفاهیم و ابزار لازم و اساسی برای تحقق اهداف آن نظام است. ارزشیابی جزء جدائی ناپذیر هر فعالیت و کار اجرایی به شمار می رود. در طول چند دهه گذشته اهمیت ارزشیابی و اعتبار بخشی مراقبت های بهداشتی و درمانی برای تمام کشورها به طور چشمگیری افز ایش یافته است.  بنابراین در کشورهای حوزه خلیج فارس  نیز سالهاست که در کشورهای مصر، عمان، لبنان،امارات، کویت،عربستان استانداردهای اعتباربخشی استقرار یافته  و  از سال ۱۳۹۰ نیز مدل اعتباربخشی به عنوان جایگزین نظام ارزشیابی قدیمی ایران انتخاب شده است. از سال ۱۳۹۲ کلیه بیمارستانها با مدل اعتباربخشی ارزشیابی و تعیین اعتبار شدند. بطوریکه دور اول ارزیابی در سال 1392 و دور دوم در سال 1394 انجام شده و نتایج همراه با گواهینامه و کارنامه به بیمارستانها ابلاغ و اعلام گردید. نتایج نشان داده که این برنامه تحولی عظیم در مدیریت خدمات سلامت کشور بوده و پیوند مدیریت ارشد با ارائة خدمات مؤثر پزشکی را فراهم می نماید. در واقع اعتباربخشی بیمارستانی نوعی ژرف اندیشی در زمینة مدیریت بیمارستانی و کیفیت و ایمنی خدمات مراقبتی به شمار می رود.

دکتر نوحی در ادامه افزود: با توجه به اینکه استفاده از مدل اعتباربخشی در ایران نوپاست، و با در نظر گرفتن نقاط قوت، ضعف، مشکلات و چالش های مشاهده شده در طی پنج سال اخیر، دفتر اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای سال 1395 اقدام به ویرایش استانداردهای اعتباربخشی در هشت محور مدیریت و رهبری، مراقبت و درمان، مدیریت خدمات پاراکلینیک، مدیریت خدمات پرستاری، رعایت حقوق گیرنده خدمت، مدیریت دارو و تجهیزات، مدیریت اطلاعات و پیشگیری و بهداشت نموده و در تاریخ 14 تیرماه 1394 نسخه اولیه استانداردهای ملی از سوی مقام عالی وزارت به بیمارستانها جهت اجرا و استقرار ابلاغ شد.

وی در انتها گفت: برنامة اعتباربخشی مراکز بهداشتی درمانی، در اولین گام، استانداردهای به روز، برگرفته از آخرین منابع قابل استفاده در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه و منطبق با شرایط بومی، معیارهای مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و در چارچوب قوانین کشوری را در اختیار متولیان امر قرارداده است. در این میان پزشکان بعنوان بازوان اصلی ارائه دهنده خدمات سلامت در مراکز بیمارستانی نقشی اساسی در استقرار و پیاده سازی این استانداردها خواهندداشت. مستند پیش رو در برگیرنده استانداردها و سنجه هائی از اعتباربخشی ملی می باشد که بطور مستقیم جزء وظایف و امور محول شده به پزشکان است. بدیهی است مطالعه، آگاهی و دقت در عملکرد براساس استانداردها و سنجه های فوق الذکر از وظایف اصلی کلیه اعضاء محترم هیئت علمی و پزشکان شاغل در این مرکز می باشد. امید است ضمن مطالعه دقیق و موشکافانه استانداردها، زمینه سازی لازم برای ارتقاء ایمنی بیماران، بهبود مستمر کیفیت و افزایش رضایتمندی گیرندگان خدمت که از اولویت های نظام سلامت و اعتباربخشی در ایران است، صورت پذیرد.

 در ادامه دکتر گل پیرا مدیر واحد اعتباربخشی مرکز در خصوص استانداردهای اعتباربخشی ملی بیمارستان های ایران ،سنجه های مرتبط با پزشکان و در محورهای مهمی از جمله مراقبت و درمان(استانداردهای مراقبت های عمومی بالینی،مراقبت های اورژانس،مراقبت های حاد،مراقبت های بیهوشی و جراحی)،مدیریت دارو و تجهیزات ،پیشگیری و بهداشت (استانداردهای مدیریت پسماند،پیشگیری و کنترل عفونت)، مدیریت خدمات پاراکلینیک (استانداردهای مدیریت آزمایشگاه،مدیریت تصویربرداری و طب انتقال خون)، مدیریت اطلاعات ( استاندارد مدیریت اطلاعات سلامت) و رعایت حقوق گیرنده خدمت(استاندارد اطلاع رسانی و ارتباطات) توضیحاتی را ارائه کرد.


علاقمندان می توانند عکس های این جلسه را در لینک زیر مشاهده فرمایند:
public-relationship.old.rhc.ac.ir/fa/gallery/174/PhotoList/دوره.آشنایی.با.استانداردهای.اعتباربخشی.ویژه.پزشکان.html

خبرنگار:پیام احمدی کاشانی
عکس از : اکبر جعفری

سه شنبه 13 مهر 1395  16:53

آخرين تاريخ بازديد : چهارشنبه 29 فروردين 1403  14:19:18
تعداد بازديد از اين خبر : 4033
indian sex video italiano porno malay porn video peliculas porno malay porn xxx porno