شنبه 29 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
تودیع و معارفه وزارت بهداشت باحضور جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و کنونی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور نمایندگان مجلس و به ویژه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، کامران دانشجو، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، حجت‌الاسلام محمدیان، نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی، علی‌اکبر ولایتی، اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی، روسای سازمان‌ها و انجمن‌های علمی و تخصصی، مدیران بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، نمایندگان سازمان پزشکی قانونی، روسای سازمان‌های نظام پرستاری و نظام پزشکی و همچنین باقر لاریجانی، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.


معاون اول رییس جمهور:علاقه‌مندان به نظام و کشور نگذارند که امید مردم به یاس تبدیل شود

مهندس اسحاق جهانگیری

 
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در این مراسم گفت: تمام کسانی که به مردم ایران و جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند، نباید بگذارند امیدی که در مردم ایجاد شده به یاس تبدیل شود.

 جهانگیری اظهار کرد: خوشبختانه با همتی که مدیران بخش بهداشت و درمان از اوایل انقلاب داشتند، خدماتی در اقصی نقاط کشور از جمله شهرها و روستا‌ها و مراکز استان‌ها ارایه شد، خدماتی شایسته که با دستاوردهای ارزشمندی همراه بوده است، ولی مطمئنا ما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی افزود: امروز اگر از مردم سوال شود که یکی از دغدغه‌های اصلی زندگی‌تان چیست آنها یکی از دغدغه‌های اصلی‌شان را بحث بهداشت و سلامت عنوان می‌کنند، بنابراین لازم است تا برای این بخش وقت کافی گذاشته شود و ما در این راستا به عنوان دولت یازدهم بار سنگینی بر دوش خود احساس می‌کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: به هر ترتیب که فرصت پرداختن آن هم اکنون نیست، جناب آقای روحانی و همکارانشان با مسائلی که هم اکنون جمهوری اسلامی ایران با آن روبه‌رو است در زمینه اقتصاد و سیاست خارجی باید کاری انجام دهند و در این راستا لازم است اقدام عاجلی انجام شود تا مشکلات در این بین برداشته شود و در همین راستا دست دولت را به سوی فرهیختگان دراز می‌کنم و این نکته را می گویم که دولت نیاز به نظرات تک تک شما دارد.

جهانگیری تاکید کرد: این طور نیست که جمع کوچکی از نیروهای کشور که در دولت مسوولیت دارند خود را عقل کل بدانند و فکر کنند همه راهکارها نزد آنان است و می‌توانند بدون صاحب‌نظران موانع را بردارند، دولت با آغوش باز از تمام صاحب نظران استقبال می کند و من امیدوارم دوستان ما در بخش های مختلف ساز و کارهایی را در جهت پیشرفت طراحی کنند و من فکر می‌کنم که تمام صاحب نظران و مخصوصا دانشگاهیان باید به دولت کمک کنند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر این که همه کسانی که به مردم ایران و جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند، نباید بگذارند امیدی که در بین مردم ایجاد شده به یاس تبدیل شود، افزود: همه کسانی که به این نظام و کشور علاقه‌مند هستند، باید تلاش کنند که دولت در حل مشکلات موفق شود.

وی با مورد توجه قرار دادن بخش درمان و سلامت و با اشاره به اولویت‌های دولت در این بخش اظهار کرد: از جمله این اولویت‌ها کاهش هزینه‌های درمان برای مردم است و ما بر این نکته تاکید داریم که در این بخش آن هزینه‌ای که به مردم تحمیل می‌شود را باید کم کرد بنابراین لازم است تا راهکاری پیدا کنیم که اینقدر هزینه درمان بر مردم تحمیل نشود.

معاون اول رییس جمهور افزایش آرامش روانی ناشی از گسترش پوشش بیمه‌های سلامت را از دیگر اولویت‌های دولت در بخش بهداشت و درمان عنوان و خاطر نشان کرد: بخشی از مردم کشور هنوز تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و از سوی دیگر بیمه‌ها همدیگر را هم‌پوشانی نمی‌کنند، بنابراین چه کسانی که بیمه هستند و چه کسانی که بیمه نیستند، رضایت ندارند. معمول است در این بخش مشکلات اساسی داریم که باید رفع شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به هر ترتیب باید این نکته را بدانیم که بودجه سال 92 برخلاف روال طبیعی بودجه های سالانه در تیرماه تصویب شد و در اختیار دولت قرار گرفت. این در حالی که است من یادم نمی‌آید حتی در زمان جنگ بودجه‌ای قبل از سال تصویب شده و در اختیار دولت قرار بگیرد.

وی افزود: ما با آقای دکتر روحانی دو جلسه با حضور وزرای دولت دهم برگزار کردیم و بحث بودجه سال 92 را در این جلسات مورد توجه قرار دادیم. برای سال 92، 210 هزار میلیارد تومان سقف بودجه تصویب شد در یکی از دو جلسه معاون راهبردی رییس جمهور آقای مرادی گفتند که بیش از 70 هزار میلیارد تومان این رقم غیرواقعی است در واقع بیش از یک سوم بودجه را غیر واقعی دانستند و گفتند که این بودجه باید به 140 هزار میلیارد تومان برسد. در حالی که در این راستا 70 هزار میلیارد تومان هزینه شده است. در همین راستا من بحث اصلاح بودجه را مطرح کردم و گفتم باید این موضوع را با قید دو فوریت به مجلس برسانیم. البته آنها هم این بحث را مورد توجه قرار دادند.

جهانگیری گفت: به هر ترتیب درآمد دولت از این مقدار 140 هزار میلیارد تومان کمتر خواهد شد و این واقعیت پیش روی دولت یازدهم است و ما با کسری بودجه جدی مواجهه هستیم، البته من این اطمینان را به مردم خواهم داد که در بخش‌هایی که مربوط به مردم است نخواهیم گذاشت فشاری به مردم تحمیل شود.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر این‌که مسئله اصلی در بحث درمان مسئله مدیریت است، گفت: ما واقعا از منابع خود بهره‌وری کامل نداریم و مردم انتظارشان از مدیرانشان این است از منابعی که در کشور است بازدهی مطلوب بگیرند.

جهانگیری با بیان این‌که مطمئن خواهیم بود بحث بهداشت و درمان در اولویت اول قرار خواهد گرفت، به بیان ویژگی‌هایی از هاشمی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی پرداخت و اظهار کرد: جامعه پزشکی پشتیبان ایشان است و بنابراین ایشان باید از این فرصت نهایت بهره برداری را داشته باشد و راهکارهای نوینی پیدا کنند، تا بتوان از مشکلات رهایی پیدا کرد، البته صرفا با منابع مالی نمی‌شود این مشکلات را پشت سر گذاشت باید در نحوه مدیریت بخش های مختلف مخصوصا بخش‌های خدماتی کشور اصلاحاتی اتفاق بیافتد.

وی همچنین اظهار کرد: با این تحریم‌های ظالمانه ممکن است در واردات بخشی از داروها با مشکل مواجه شویم، اما در همین راستا ما معتقدیم که باید آینده را ببنیم و خود را از هم اکنون برای فشارهای که ممکن است در آینده رخ دهد مجهز کنیم؛ چرا که مردم خلاف این موضوع را نمی‌پذیرند و انتظارشان این است که ما نسبت به حتی یکسال آینده تحلیل دقیق داشته باشیم راهکار ارائه کنیم.

وی گفت: امیدواریم با تصمیماتی که گرفته خواهد شد بخش قابل توجهی از کمبود دارو در بازار حل شود.

معاون اول رییس جمهور در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد:بنده با آقای هاشمی از دوران جهاد سازندگی آشنایی دارم و شاهد بودم ایشان جزء مدیرانی بودند که وقتی مشکلی پیش می‌آمد با فعالیت‌های نو و ابتکاراتشان در حل مشکلات قدم بر می داشتند و در واقع ایشان همیشه بانی ایده‌های نو بودند. هم اکنون مطمئنیم با حضور آقای هاشمی در وزارت بهداشت و با توجه به اعتمادی که مجموعه نظام به ایشان دارد مشکلات در این بخش مرتفع خواهد شد، ضمن این‌که ما قول می‌دهیم بخشی از مسائل بهداشت و درمان کشور که بین دستگاهی است و مثلا به سازمان تامین اجتماعی و یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مربوط می‌شود را با کمک‌های لازم حل کنیم و امیدواریم آقای هاشمی در این بخش دغدغه‌ای پیدا نکنند.


دکترحسن هاشمی

حرف‌های نخست هاشمی در وزارت بهداشت: سلامت از مهم‌ترین گلوگاه‌های فقر در کشور است

دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم هزینه‌های کمرشکن سلامت را یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های فقر در کشور خواند.

در ادامه هاشمی در مراسم معارفه خود ضمن تشکر از حمایت‌های مجلس و به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان از مبحث سلامت، گفت: از دکتر طریقت منفرد به خاطر خدمت‌گذاری در دوران‌های سخت تشکر می‌کنیم و آرزوی توفیق برای ایشان داریم و امیدوارم که بتوانیم از تجربیات ایشان بهره‌مند شویم.

وی تاکید کرد: سلامت به معنای نداشتن بیماری است. بلکه سلامت به معنی برخورداری از رفاه کامل و سلامت جسمانی، روانی و معنوی است.

وزیر بهداشت به اصل 29 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده قانونی، دولت باید از محل درآمد عمومی و همچنین مشارکت مردم، خدمات بهداشتی و درمانی را برای آحاد مردم فراهم کند. در مجموع سلامت به نوعی اولویت ملی تلقی می‌شود. سلامت یک ارزش است و از جمله مهم‌ترین نیازهای اساسی مردم و حقی پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: پس از استقلال و فرهنگ، دولت‌ها را با خدمتشان در بحث غذا و سلامت می‌سنجند، یک حاکمیت خوب حاکمیتی است که در بخش رفاه عمومی به سلامت نیز به اندازه غذا و امنیت اهمیت دهد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های فقر در کشور، سلامت و هزینه‌های کمرشکن آن است. این موضوع واقعیتی است که به زبان آوردن و اعتراض به آن، همتی را می‌طلبد که مشکلات مردم در آن حل شود.

وزیر بهداشت گفت: خداوند هیچ‌گاه مردم و کشور ما را به ویژه در شرایط سخت رها نکرده‌ است. اگر ما همت کنیم، خدای بزرگ نیز راه را به ما نشان می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: خداوند را سپاسگزارم که لیاقت خدمت به مردم را در سنگر دیگری برایم فراهم ساخت تا با لطف دولت و مجلس بتوانیم در رفع مشکلات مردم قدم برداریم و با عقلانیت، تدبیر، همدلی و عزمی استوار، همت خود را بکار بندیم که رفته رفته مشکلات مردم به حداقل کاهش یابد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس که در جلسه حاضر بودند و همچنین معاون اول رییس‌جمهور و همچنین سایر دست‌اندرکاران حوزه سلامت، گفت: امیدوارم در ادامه راه نیز از حمایت شما بهره‌مند باشیم. مباحثی در باب سلامت در حضور معاون اول رییس‌جمهور مطرح شد. مطمئنم ایشان و همچنین رییس‌جمهور و هیات دولت بخش سلامت را یاری کند تا در این دوره چهار ساله که به سرعت می‌گذرد، قدم‌هایی برداریم برای رسیدن به آن آرزوی بزرگ رهبر معظم انقلاب که فرمودند بیماری جز رنج و بیماری، رنج دیگری نداشته باشد.


دکتر طریقت منفرد

آخرین حرفهای طریقت منفرد در مراسم تودیع از وزارت بهداشت

دکتر محمدحسن طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم در مراسم تودیع خود گفت: با اصلاح نظام آموزشی و بستن کف ظرف اعتبارات و با تکیه بر پیشگیری در خدمات بهداشتی، نیازهای سلامت در ارائه خدمات به جامعه برطرف می‌شود.

 وی افزود: خدمات در بحث بهداشت و درمان درواقع معامله با خداست، چرا که مردم در صورتی که بهبود پیدا نکنند، وزارت بهداشت و درمان را مقصر می‌دانند و در صورت شفا آن را بی‌تاثیر می‌دانند.

وی ادامه داد: اکنون مردم اطلاعات و به دنبال آن توقعات بالاتری دارند و خواستار امکانات بیشتر درمانی و آموزشی هستند.

وزیر سابق بهداشت با بیان اینکه انسان سالم محور توسعه است، گفت: در این بحث هر چقدر اعتبار باشد، سرمایه‌گذاری و هزینه تلقی نمی‌شود. اما مشکل این بخش به هیچ وجه پول نیست و این کمبود اعتبار حتی در کشورهای غربی وجود دارد و مشکل جهان‌ شمول است. ولی آنان قادر به بستن ته ظرف اعتبارات بوده‌اند. ولی ما قادر به انجام این کار نبودیم، اگر تمام امکانات هم در این بخش هزینه شود، بی‌نیاز نخواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر تحول اساسی در ساختار بهداشت و درمان ایجاد نشود، هیچ دولتی با هر میزان اعتبار نمی‌توانست این مشکل را حل کند. در سال 90 بیش از 40 هزار میلیارد در بخش بهداشت و درمان هزینه شده که 15 هزار میلیارد را دولت و بیمه و 25 هزار میلیارد از سوی مردم هزینه شده است که پیش‌بینی می‌کنیم این هزینه در سال 92 به بیش از 62 هزار میلیارد برسد.

وزیر سابق بهداشت با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار در بخش بهداشت و درمان، گفت: کارشناسان بررسی کرده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که اصلاح ساختار تنها با همت وزارت بهداشت میسر نیست و معاونت راهبردی بهداشت و سایر ارگان‌ها نیز باید در این اصلاح ساختار مشارکت داشته باشند.

طریقت منفرد، عزم ملی را در بسیاری از مسائل بهداشت و درمان پررنگ ارزیابی کرد و گفت: از مهندس جهانگیری تقاضا می‌کنم که در وزارت بهداشت به وزیر جدید کمک کند، چون عزم ملی نقش زیادی در مسائل بهداشت و درمان دارد. پزشک خانواده که از سال 74 تصمیم به اجرای طرح آن داریم، تنها با عزم ملی امکان‌پذیر است.

وی ادامه داد: البته طرح پزشک خانواده به دلیل تعارض منافع تصمیم‌گیران از سال 74 به تعویق افتاده است.

وزیر سابق بهداشت اظهار کرد: از زمانی که علم و تکنولوژی به صورت جهشی پیشرفت داشته هزینه‌های درمانی بالاتر رفته است، به طوری که هیچ کشوری توان پرداخت هزینه‌های درمانی همزمان با پیشرفت علم را ندارد.

طریقت منفرد از مضمحل شدن طب عمومی در یکی دو دهه گذشته انتقاد کرد و گفت: در آموزش و شرح وظایف و مزایای اقتصادی برای پزشکان عمومی کاری انجام نداده‌ایم و اکنون این پزشکان جایگاهی بین مردم و در طب پزشکی ندارند. در حالی که کار اساسی در نظام سلامت بر عهده آنها است.

وی به وجود امکانات بدون کاربرد در بسیاری از شهرها اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی شاهد امکاناتی بودم که کسی قادر به استفاده از آن نبود، به طور مثال در بیمارستان دستگاه سونوگرافی بود، اما رادیولوژی وجود نداشت، چرا که اجازه استفاده از آن تنها برای متخصص بود. در حالی که در همه کشورها افرادی با گذراندن دوره‌های کوتاه مدت اجازه ارائه این خدمات را دارند.

وزیر سابق بهداشت در رابطه با دو رشته مادر تخصصی جراحی و داخلی، گفت: ما این دو رشته را تبدیل به 15 رشته تخصصی کردیم که مغایر با نیازهای مردم در شهرهای با جمعیت کمتر است. در حالی که این دو رشته نیاز مردم در شهرهای 40 هزار نفری را برطرف می‌کرد و این نشان‌دهنده این است که نظام آموزش بر اساس نیاز مردم شکل نگرفته است.


رییس کمیسون بهداشت

خسته نباشید مجلس به طریقت منفرد

رییس کمیسیون بهداشت مجلس: مردم از وضعیت درمان شاکی‌ هستند

دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات و معضلات نظام سلامت و با بیان اینکه مردم از وضعیت بهداشت و درمان کشور شاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با حضور دکتر هاشمی در وزارت بهداشت، فصل جدیدی در نظام سلامت باز شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تنها 30 درصد مشکلات حوزه سلامت به وزارت بهداشت بازمی‌گردد، گفت: حدود 70 درصد مباحث مربوط به سلامت به هماهنگی‌های بین بخشی و مطالباتی مربوط می‌شود که دولت باید در آن زمینه پاسخگو باشد.

وی گفت: به دکتر طریقت منفرد خسته نباشید می‌گوییم، چرا که شش ماه پرتلاطم را در وزارت بهداشت گذراندند و کار سختی بود. به گفته خود دکتر طریقت که عنوان کرده بودند در شش دقیقه هم می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند، کارهای خوبی را در مدت حضور خود در وزارت بهداشت شروع کردند که البته بر زمین مانده و باید دید دکتر هاشمی چطور می‌توانند این مباحث را سر و سامان دهند.

شهریاری افزود: به دکتر هاشمی نیز خدا قوت می‌گوییم که در دوره سختی مسئولیت بزرگی را پذیرفتند. حوزه سلامت یکی از مشکل‌ترین مسئولیت‌ها را دارد. شاید بتوان گفت در میان تمام وزرا، کار وزیر بهداشت سخت‌تر است چرا که توقعات مردم مستقیما از وزیر بهداشت است که البته باید انجام شود.

وی به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: متاسفانه هیچ کدام از دولت‌ها نتوانستند به دغدغه‌های رهبری پاسخ مناسب دهند و کماکان مشکلات حوزه سلامت باقی مانده است.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در تدوین برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: عدالت در سلامت و همچنین کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت به زیر 30 درصد از مطالبات جدی معظم‌له در برنامه پنجم توسعه است. نه تنها این مباحث تحقق نیافته، بلکه پرداخت از جیب مردم به حدود 70 درصد افزایش یافته است.

شهریاری در این باره ادامه داد:‌ علت این مسئله نیز آن است که هیچ کدام از دولت‌های پس از انقلاب سلامت‌نگر نبوده‌اند و دغدغه سلامت نداشته‌اند، چرا که دولتمردان، مجلس و قوه قضاییه یعنی سه قوه و وزارتخانه‌هایی که پولدار هستند، مانند وزارت نفت مشکلی در مباحث درمانی‌شان نداشتند و پول درمانشان را پرداخت می‌کردند. اما وقتی نوبت به مردم مستضعف و حاشیه‌نشین می‌رسد، دفترچه‌هایی به آنها ارائه می‌شود که حتی بیمارستان‌های دولتی هم آنها را قبول ندارند. بر این اساس امروز به جایی رسیده‌ایم که مردم به طور جدی از وضعیت بهداشت و درمان کشور شاکی هستند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در سال‌های اول انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: شاید بتوان گفت که تنها در زمان حضور دکتر مرندی در وزارت بهداشت با تشکیل شبکه، اقدامات اصلی و کلیدی انجام شد. این اقدامات نه تنها بعدها تقویت نشد، بلکه روز به روز تضعیف شد. به عنوان مثال ایران زمانی در زمینه واکسیناسیون پیشگام بود و حتی واکسن به کشورهای دیگر نیز می‌داد. اکنون در تمام کشورهای دنیا در زمینه واکسیناسیون از رتبه 186 برخورداریم و بسیاری از واکسن‌ها را نداریم. این در حالی است که بسیاری از کشورهای بدتر از ما واکسن‌های 10گانه و 11گانه دارند اما ما در واکسن سه گانه خود هم مشکل داریم.

جایگاه ویژه دکتر هاشمی در میان دولتمردان دولت یازدهم

وی به انتخاب دکتر هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: نظام سلامت کشور بعد از سال‌ها وزیری را بر خود دید که میان دولتمردان جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. تاکنون در دولت به وزیر بهداشت به چشم وزیری نگاه می‌شد که جایی نشسته و هزینه تراشی می‌کند. اما دکتر هاشمی قطعا می‌تواند مطالبات حوزه سلامت را پیگیری کند. اعتقادم آن است که دکتر هاشمی اهل تسامح به معنای آن که از حقوق مردم بگذرد، نخواهد بود.

شهریاری افزود: 206 رای به وزیر بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی در تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است. امیدواریم به مطالبات مقام معظم رهبری، مجلس و مردم پاسخ مثبت داده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در عین حال افزود: باید از تمام وزرای سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله دکتر دستجردی و دکتر طریقت منفرد تشکر کرد. امیدواریم با حضور دکتر هاشمی، فصل جدیدی در حوزه سلامت باز شود.
طرح پزشک خانواده خاطره بدی در ذهن مردم باقی گذاشت

وی بر لزوم هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات در حوزه سلامت به بیمه‌ها مربوط می‌شود چرا که در این موضوع ممکن است دو وزیر با یکدیگر توافق کنند، اما زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آن عمل نکند. به عنوان مثال می‌توان به طرح پزشک خانواده اشاره کرد. متاسفانه این طرح خاطره بدی در ذهن مردم بر جای گذاشته است. چرا که بیمه‌ها با وزارت بهداشت همکاری نکردند. نمی‌توان منابع مالی را دست یک وزارتخانه داد، اما وزارت بهداشت پاسخگوی آن باشد. خوشبختانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبات خوبی تصویب شده که در صورت تایید مقام معظم رهبری، اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

شهریاری مواد قانونی برنامه پنجم توسعه را مورد اشاره قرار داد و بر لزوم اجرای آن تاکید کرد و گفت: ‌دکتر هاشمی قول دادند که در جهت اجرای قوانین برنامه پنجم توسعه حرکت کنند و آن را شروع کنند. در این صورت ما چشم‌انداز روشنی را برای حوزه سلامت پیش‌بینی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر 15 نفر کمیسیون بهداشت در مجلس به دکتر هاشمی رای مثبت دادند، افزود: علت رای این بود که بسیار به ایشان امیدوار شدیم. امیدواریم که دکتر هاشمی به این امیدواری کمیسیون بهداشت و همچنین مطالبات مردم پاسخ مثبت دهد.



دکتر مرندی
مرندی: مدیریت، بزرگترین سهم حل مشکلات بهداشت و درمان

دکتر علیرضا مرندی وزیر اسبق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات، کوچک‌ترین و مدیریت، بزرگترین سهم را در موفقیت حوزه بهداشت و درمان دارد. به عقیده من اگر اتفاقی که باید نیفتد ضعف مدیریت است که با درایت دکتر هاشمی حل خواهد شد.

مرندی نیز در مراسم تودیع و معارفه وزرای قدیم و جدید بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: تفکر دکترهاشمی نسبت به محرومیت سلامت موجب حمایت دولت، مجلس و جامعه پزشکی از ایشان شد چرا که در بحث محرومیت همه اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی بهتر است افراد متدین و ولایت‌مدار زمامدار باشند که دکتر هاشمی این ویژگی‌ها را در کنار تخصص در حوزه آموزش و پژوهش دارند و در جهاد سازندگی و جنگ تحمیلی حضور موثری داشتند.

مرندی افزود: وی همیشه درایت و مدیریت قوی اعمال کرد و موجب سر و سامان گرفتن بخش خصوصی شد.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی به اصرار رییس‌جمهور برای قبول پست وزارت توسط دکتر هاشمی اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس نیز با رای بالا که کم‌ سابقه است از او حمایت کردند که نشان از جایگاه ویژه وی در دولت و مجلس دارد که انتظار مسئولان و مردم را از او بیشتر می‌کند.

وی به اولویت اول دکتر هاشمی برای بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: وی برقراری شرایط سلامت برای آحاد مردم را به عنوان هدف تعیین کرد و خود در ابتدا با شبکه بهداشت و درمان کشور آشنا شد.

مرندی ادامه داد: ‌اولویت عدالت در سلامت، صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف در این حوزه راهی است که وی برای اداره بهداشت و درمان کشور انتخاب کرده است.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی با تاکید بر اهمیت مراقبت‌های اولیه در بهداشت و درمان، گفت: داروهای گران قیمت پزشکی و تجهیزات پزشکی کمتر از چهار درصد در درمان نقش دارد و 96 درصد دیگر به مراقبت و پیشگیری مربوط می‌شود.

وی، عدالت سلامت در مناطق محروم را ضروری دانست و افزود: شاخص‌های سلامت وقتی بهتر شدند که مردم روستاها از خدمات پزشکی بهره‌مند شدند و علت حمایت از دکتر هاشمی، دیدگاه وی در رابطه با محرومیت است چرا که همه افراد در مورد قشر محروم اتفاق نظر دارند.

مرندی به خدمات شهرداری تهران در بحث عدالت سلامت اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران با کمک کارشناسان وزارت بهداشت و با شورای مجازی که مدیریت آن با من بود، شبکه سلامتی را در شهر تهران برای عدالت سلامت ایجاد کرده بود و شهرهای دیگر هم‌ کم‌کم به پیروی از تهران، اقداماتی انجام می‌دادند.

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: دکتر قالیباف حتی در سازمان بهداشت جهانی مقالاتی را با این موضوع ارائه داد که امیدواریم شرایطی که فراهم شده در آینده مورد استفاده قرار گیرد.




معاون وزیر بهداشت

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزیر بهداشت ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، به حماسه سیاسی 24 خرداد اشاره کرد و افزود: ان‌شاءالله حماسه اقتصادی را نیز شاهد خواهیم بود.

وی به اقدامات دکتر محمد حسن طریقت منفرد در زمان تصدی در مسند وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: دکتر طریقت به دلیل فرصت کم، تقریبا به صورت شبانه‌روز کار می‌کردند، در مجموع دولت‌های نهم و دهم دولت‌های پرکاری بودند.

امامی رضوی به انتخاب دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: حضور این جمع و اقبال گسترده‌ای که در جامعه پزشکی و گروه پزشکی به ایشان شده و همچنین رای بالای مجلس به ایشان، نشان‌دهنده توانمندی‌های دکتر هاشمی است. دکتر هاشمی کشتیبان خوبی برای نظام سلامت خواهند بود.

وی افزود: رای بی‌سابقه نمایندگان مجلس به دکتر هاشمی در میان وزرای بهداشت پس از انقلاب جای تبریک دارد و البته مسئولیت ایشان را سنگین‌تر خواهد کرد.

معاون درمان وزیر بهداشت روحیه جهادگری دکتر هاشمی و حضور در جبهه‌های جنگ را مورد اشاره قرار داد و گفت: همانطور که در آن زمان دکتر هاشمی مسئولیت اجرایی سنگینی داشتند و در سایر مسئولیت‌ها نیز اثرات مفید و موثری از خود بر جای گذاشته‌اند، برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم. همچنین برای دکتر طریقت آرزو می‌کنیم که در سایر سنگرهای جمهوری اسلامی ایران موفق باشند.



























 





 

منبع: خبرگزاری ایسنا
عکس از خبرگزاری های مختلف

دوشنبه 28 مرداد 1392  14:50

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 28 ارديبهشت 1403  11:8:39
تعداد بازديد از اين خبر : 4578
indian sex video italiano porno malay porn video peliculas porno malay porn xxx porno