شنبه 3 شهريور 1403      

نوع خبر 
 
 
کسب رتبه برتر دومین جشنواره حاکیت بالینی کشور توسط مرکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجائی
 
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجائی،این جشنواره در محل سالن همایش زکریای رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران درتاریخ هفتم بهمن ماه نود و یک آغاز گردید.
در این جشنواره که با حضور سرپرست جدید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی آقای دکتر محمد حسین طریقت منفرد و کلیه معاونین ایشان به همراه روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور، روسای بیمارستانها ،اساتید و صاحب نظران در زمینه مدیریت خدمات بهداشتی و حاکمیت بالینی از سراسر کشور تشکیل گردید، نتایج ممیزی حاکمیت بالینی مراکز درمانی ارائه گردید .




همچنین دانشگاههای برتر و بیمارستانهای تابعه که در حوزه حاکمیت بالینی فعالیت مؤثری داشتند معرفی شدند .
لازم بذکر است بیش از هزار بیمارستان در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفته و حدود 130 بیمارستان امتیاز لازم برای شرکت در رقابت جشنواره را کسب نمودند ،که پس از حضور ممیزین کشوری در مراکز فوق وارزیابی دقیق محورها، تعدادی از آنها بعنوان بیمارستانهای برتر انتخاب گشته و مفتخر به دریافت لوح بیمارستان برتر حاکمیت بالینی از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شدند.
مرکز قلب و عروق شهید رجائی با توجه به پیاده سازی دقیق کلیه محورهای حاکمیت بالینی و بدست آوردن امتیاز بالا در ممیزی مربوطه، موفق به دریافت لوح "بیمارستان برتر" از دومین جشنواره کشوری حاکمیت بالینی گردید.
این مرکز به همت کلیه اساتید ،پرسنل و با حمایت و هدایت ریاست مرکز توانست درمدتی کوتاه گامهای بلندی در جهت استقرار حاکمیت بالینی و اجرای ارکان هفتگانه آن بردارد.
دفتر حاکمیت بالینی در این مرکز سعی نموده تمامی حیطه های حاکمیت بالینی شامل :
1- تعامل با بیمار و جامعه
2- مدیریت کارکنان
3- آموزش و توانمندسازی کارکنان
4- اثر بخشی بالینی
5- مدیریت ریسک
6- استفاده بهینه از اطلاعات
7- ممیزی بالینی
را سرلوحه انجام کلیه امور جاری قرارداده و در جهت ارتقاء خدمات سلامت و کیفیت ارائه خدمات به بیماران با کمک همکاران ارجمند اقدامات مؤثری را به انجام رساند .
لازم بذکر است مرکز قلب و عروق شهید رجائی علاوه بر کسب لوح بیمارستان برتر، توانست بالاترین رتبه را در بین کل بیمارستانهای کشور در محور تعامل با بیمار بدست آورده و به دریافت لوح " برترین بیمارستان کشور در محور تعامل با بیمار" نیز نائل گردید.
موفقیت فوق مرهون تلاش جمعی و کار گروهی کلیه پزشکان و پرسنل محترم مرکز بوده و امید است تداوم این همیت در سالهای آتی منجر به حفظ رتبه برتر مرکز و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان گردد.

عکس از : پیام احمدی کاشانی
گالری عکس:public-relationship.old.rhc.ac.ir/fa/gallery/52/PhotoList/0/index.html
يکشنبه 8 بهمن 1391  10:37

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 2 شهريور 1403  22:34:2
تعداد بازديد از اين خبر : 4555