شنبه 29 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری ایستگاه سلامت مرکز قلب وعروق شهید رجایی در پارک ملت به مناسبت هفته سلامت


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی ،تحقیقاتی ،درمانی قلب عروق شهید رجایی، ایستگاه سلامت در پارک ملت به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار فشار خون را جدی بگیریم درتاریخ 18 فروردین ماه سال جاری به مدت یک روز به مدت 12 ساعت از ساعت 7 صبح تا 19 با حضور تیم پزشکی مرکز تشکیل شده از پزشکان متخصص وپرستاران حرفه ای به صورت رایگان با همکاری شهرداری منطقه 3 تهران و حوزه مقاومت بسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.
این ایستگاه شامل غرفه های سلامت شامل سنجش فشار،قند خون،قدووزن،سنجش توده چربی بدن، ،ارائه ورزش،مشاوره روانشناسی،تغذیه و پیشگیری ،پذیرایی بود.
توضیح به اینکه از همان ابتدای شروع ایستگاه سلامت ،غرفه هابا موج عظیمی از مراجعه کنندگان مواجه شده و تا انتها با استقبال گرم مراجعه کنندگان همراه بود.
گروهی از مراجعه کنندگان از طریق صدا وسیما،گروهی به علت نزدیکی منزل و محل کار با ایستگاه ،برخی به علت حضوردرپارک از ارائه خدمات توسط ایستگاه اطلاع یافتند.در بین مراجعه کنندگان از هر قشر وهر سنی دیده می شدوکلیه آنها از ارایه این خدمات راضی بودندوبعضی افراد دارای بیماری فشار خون بودند که اطلاعی از آن نداشتند.


دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز ضمن عرض تبریک سال نو وهفته سلامت گفت:همه ساله سازمان بهداشت جهانی هفته سلامت را با شعاری نامگذاری می کند که امسال با شعار فشار خون را جدی بگیریم نامگذاری شده است.وی گفت:فشار خون شایع وبسیار خطر ناک می باشد به همین دلیل هفته سلامت به این نام، نامگذاری شده که به فکر جدی حل این مشکل باشیم.ایشان از همکاری دبیر ستاد سلامت دکتر مسعود رفعتی ،شهرداری منطقه 3وبسیج دانشگاه علوم پزشکی تهران وکلیه کسانی که در اجرای این ایستگاه همکاری داشتند تشکر وقدر دانی نمودند.


دکتر رفعتی ،دبیر ستاد سلامت ومعاون توسعه،مدیریت وبرنامه ریزی منابع مرکز ضمن تشکر از زحمات دکتر جلالی گفت:مرکز قلب وعروق به عنوان قطب علمی قلب وعروق کشور برنامه هایی را جهت عموم مردم درسه قالب آموزشی،غربالگری،.مشاوره ای تدارک نموده است.
اوتصریح کرد: این برنامه ها شامل آشنایی با بیماری فشارخون وعوارض حاد ومزمن وتأثیرآن در زندگی وسلامت افراد، وراهکار های پیشگیری ودرمان آن می باشد.
او فعالیت این ایستگاه را ابتدا غربالگری پر فشاری خون و سپس دادن کارت سلامت و برگه ارجاع به افرادی که فشار بالا دارند جهت پیگیری و مشاوره پزشکی ،تغذیه ای وروانشناسی وآموزش دانست.
در انتها از پزشکان عمومی وپرستاران جهت شرکت در سمینار یک روزه ی تشخیص ودر مان فشار خون وتازهای آن که در مورخ 22 فروردین ساعت 8-13:30 توسط اساتید مجرب به صورت رایگان وبا امتیازباز آموزی برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.


دکتر نیک پژوه مسئول کلینیک پیشگیری و سلامت نیز در پارک ملت به آموزش راه های جلوگیری از فشار خون پرداخته و سی جلسه کلاس آموزشی در یک روز برای شهروندان تشکیل دادند.
مسائلی رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 3 پس از بازدید از ایستگاه سلامت هدف اصلی ایستگاه را اطلاع رسانی وآموزش در مبحث فشار دانست.
امیری معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران طی مصاحبه ای گفت:30 دهکده سلامت در بوستان های کلیدی شهر تهران برگزار گردیده است که هدف آن محوریت سنجش فشار خون وآموزش وارائه مشاوره وتوزیع اقلام آموزشی می باشدواز استقبال مردم ابراز خرسندی نمود.
او به بر نامه های شامل کلاس های آموزشی،نمایش میدانی،برنامه ورزشی،فرهنگی ،جشنواره غذا، اطلاع رسانی عمومی از طریق اتوبوس های شرکت واحد جهت توزیع بروشور های آموزشی اشاره کردو در انتها گفت هر روز هفته سلامت با یک نام نامگذاری شده است.
گالری تصویری: public-relationship.old.rhc.ac.ir/fa/gallery/66/PhotoList/ایستگاه.سلامت.پارک.ملت.1392.html
خبر نگار افتخاری واحد روابط عمومی : فاطمه فیاضی نژاد
عکس از : پیام احمدی کاشانی
دوشنبه 19 فروردين 1392  15:39

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 28 ارديبهشت 1403  13:21:21
تعداد بازديد از اين خبر : 5557