شنبه 3 شهريور 1403      

نوع خبر 
 
 
پیام تبریک رئیس ومسئولین مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ، رئیس و مسئولین مرکز قلب و عروق شهید رجایی با پیامی ، سالروز آزادسازی خرمشهر را به پرسنل مرکز تبریک عرض می نماید.

آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد۱۳۶۱ خورشیدی پس از ۵۷۸ روز اشغالمهم‌ترین هدف اجرای عملیات بیت‌المقدس در طول جنگ ایران و عراق توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران  و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

امام خمینی (رحمه الله علیه) در ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد. در اولین بخش این بیانیه آمده است:

با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.

در ایران از این عملیات و روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.شورای عالی انقلاب فرهنگی سوم خرداد را در تقویم رسمی ایران به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری کرده‌است.

در پی آغاز عملیات بیت‌المقدس در نیمه شب دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ چند هدف عمده استراتژیک و تاکتیتکی از جانب نیروهای ایرانی دنبال می‌شد این اهداف عبارت‌اند از:

  • بیرون راندن نیروهای متجاوز به پشت مرزهای بین‌المللی
  • نشان دادن برتری قدرت سیاسی‌-نظامی و اجتماعی جمهوری اسلامی به عراق و حامیان او در منطقه
  • انهدام نیروهای متجاوز در منطقه بین غرب کارون تا خط مرزی
  • آزادسازی خرمشهر از اشغال متجاوزین

در این نبرد علاوه بر پایان بخشیدن به ۱۹ ماه اشغال بخشی از حساس‌ترین مناطق خوزستان و آزادسازی خرمشهر، ضربه‌ای سنگین به توان رزمی و روحیه نیروهای عراقی وارد آمد.

تا حالا فکر کردید که الان ما راحت داریم تو منزلهایمان زندگی می کنیم مدیون چه کسانی هستیم ،مدیون انسان هایی هستیم که در هشت سال جنگ تحمیلی صادقانه از خودشان،زندگیشان،همسرشان،فرزندشان،عزیزانشان و موقعیتشان گذشت کردند و از کشورمان ایران دفاع کردند تا دشمنان نتوانند خاک مملکتمان را بگیرند و به ناموسمان دست درازی کنند.

بهتر است یادی بکنیم از شهدای عزیزمان که بی هیچ  چشمداشتی رفتند و یا مفقود الاثرهایی که هیچوقت جسدهایشان پیدا نشد و هنوزه هنوزه که پیکر های پاکشان تشیع می شود پس از سال ها مادران ،پدران،همسرهایشان و حتی فرزندایشان دنبال این پیکرها راه میافتند که نکند این همان گمشده خود باشند یا جانبازهایی که شیمیایی هستند یا معلول شدند و در بستر بیماری سال هاست که دارند با مرگ مقابله می کنند.

پس یادمان باشد اگر ما هستیم مدیون افرادی هستیم که شاید اسمی هم از آنها به یادگار نمانده باشند و در کشور هم هیچ پست و سمتی هم  نداشته باشند و هیچ ادعایی هم نداشتند و ندارند.

 خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

 

پنجشنبه 2 خرداد 1392  10:49

آخرين تاريخ بازديد : سه شنبه 30 مرداد 1403  20:34:6
تعداد بازديد از اين خبر : 3357