يکشنبه 16 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
استفاده از سلول های بنیادی در بیماران کاردیومیوپات در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز آموزشی ،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ، در گفتگو با دکتر محمد مهدوی متخصص  و فلوشیپ قلب کودکان ، ایشان بر لزوم استفاده از سلول های بنیادی در بیماران کاردیومیوپات تاکید کرد و افزود : در حال حاضر ، برای درمان بیماران کاردیومیوپات ، یک سری درمان طبی انجام می شود که در نهایت  تعداد زیادی از این بیماران کاندید پیوند قلب می باشند .
این متخصص و عضو هیات علمی مرکز در ادامه گفت : در امر پیوند قلب ، جدا از سخت بودن تهیه ی دارو ها و پیدا کردن دهنده ی مناسب ، مشکلات  دیگری نظیر  پس‌زده شدن پیوند  وجود دارد  که به دنبال آن بیمار با پیوند مجدد رو به رو خواهد شد که اصولاً پیش آگهی خوبی نخواهد بود .
 دکتر مهدوی در ادامه توضیحات خود افزود: به همین منظور ، دکتر مهدوی و دکتر امین ( متخصص قلب و فلوشیپ اینترونشنال ) بر آن شدند تا با همکاری موسسه رویان ، از یک راه جایگزین که استفاده از سلولهای بنیادی خود فرد می باشد ، جهت ترمیم و بهبود عملکرد قلبی بیماران استفاده کنند ،به این شکل که سلول های بنیادی خود فرد ، توسط موسسه رویان آماده شده و سپس در بدن بیمار کار گذاشته می شود . البته جزئیات نحوه اجرای این پروژه را در خبرهای بعدی اعلام خواهد شد.
دکتر مهدوی در انتها گفت:  در دنیا این کار به شکل موردی در حال انجام می باشد و در این مرکز نیز تا به حال ، چهار مورد در بخش اطفال انجام شده  و ما نیز در صدد هستیم تا نتایج استفاده از این روش را با تعداد بیش تری از بیماران منتشر کنیم
خبرنگار افتخاری واحد روابط عمومی:  نرگس عبدالهی زاده
عکس از : اکبر جعفری
تایپ از : فاطمه اسمعیلی نژاد

 
سه شنبه 29 مرداد 1392  9:40

آخرين تاريخ بازديد : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403  10:54:24
تعداد بازديد از اين خبر : 4635