جمعه 28 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
تقدیر معاون درمان وزارت بهداشت و درمان از مرکز بعنوان بهترین مرکز خدمات دهنده پزشکی در کشور


به گزارش واحد روابط عمومی مرکز آموزشی و تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی،مراسمی به مناسبت روز پزشک، هفته دولت و روز کارمند  در روز چهارشنبه مورخ ششم شهریور 1392 با حضور دکتر امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی ،دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز، هیئت رئیسه، اعضای هیئت علمی، پزشکان، پرستاران و کارمندان مرکز برگزار شد.
در این مراسم علاوه بر اهدای جوایزی به رسم یادبود به پزشکان و کارمندان، گزارش مبسوطی از پیشرفت برنامه استراتژیک مرکز در سال اول ارائه شد.


در ابتدا  دکتر زاینده مشاور راهبردی مرکز در تدوین و اجرای برنامه استراتژیک، گزارش مختصری از نحوه تدوین، پیشبرد و پایش برنامه عملیاتی سال اول(مهر1391- شهریور 1392) ارائه کرد.
مشاور راهبردی استر در ادامه افزود: این مرکز همواره جزء بیمارستان های برتر ارائه دهنده خدمات در منطقه بوده است. با توجه به نیروی انسانی با تجربه و متعهد شاغل در این مرکز، با وجود محدودیتها و چالشهای پیش رو خوشبختانه برنامه استراتژیک در آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است که نتیجه آن موفقیتهای روزافزون بیمارستان در عرصه های مختلف علمی، پژوهشی و همچنین کسب رتبه برتر در جشنواره حاکمیت بالینی بوده است.ایشان فرمودند بدون شک این مهم جز با اراده،‌همت و تلاش شما اساتید، پزشکان و کارمندان گرامی میسر نمی شد.
در ادامه ایشان اعلام کرد : به جرات می توان عنوان نمود بیمارستان جزء معدود مراکزی است که برنامه استراتژی آن از حد برنامه و کتابچه باقی نمانده به عمل رسیده است و این مایه تقدیر و تشکر ویژه است.


  دکتر علیرضا جلالی، ضمن تبریک روز پزشک، روز داروساز و روز کارمند و همچنین گرامی داشت یاد شهید رجائی، گزارش اجمالی پیشرفت برنامه استراتژیک را ارائه نمود.
رئیس مرکز در ادامه گزارش خود افزود: پس از تدوین برنامه استراتژیک با همکاری 50 نفر از اعضای هیئت علمی، مدیران و مسئولین مرکز، وارد فاز اجرائی برنامه عملیاتی سال اول شده ایم و از آنجایی  که ارزیابی پیشرفت برنامه از اجزای اصلی برنامه ریزی می باشد، در فواصل زمانی منظم طی جلساتی به پایش پیشرفت برنامه ها پرداخته شد. پس از ایجاد هماهنگی های لازم طی 10 جلسه 4 ساعته در ماه مبارک رمضان ضمن تشکیل جلساتی با حضور هیئت رئیسه و مسئولین برنامه ها، به تفکیک هر معاونت ارزیابی پیشرفت برنامه ها را تک به تک بصورت کاملا سخت گیرانه ارائه شد تا موانع شناسائی و برنامه ریزی بهتری برای سال آینده صورت پذیرد.
دکتر علیرضا جلالی سپس به گزارش عملکرد یک ساله مرکز به تفکیک معاونت آموزشی، معاونت درمان، معاونت توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع و مدیریت و معاونت پژوهشی در راستای پیشبرد برنامه استراتژیک پرداخت.
رئیس مرکز در انتها ضمن تشکر از زحمات کلیه پرسنل در حوزه های مختلف در طول یک سال گذشته، عملکرد انجام شده را مورد تقدیر قرار داده و در عین حال خاطر نشان کرد با همکاری و مشارکت همه جانبه در گروههای راهبردی موانع برطرف و اقدامات لازم جهت تدوین برنامه عملیاتی سال آینده فراهم گردد.


در انتها  دکترسید حسن امامی رضوی معاون محترم درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن عرض تبریک به مناسبت روز پزشک و روز کارمند فعالیت های انجام گرفته را  در مقایسه با مراکز درمانی در سطح کشور بی نظیر خواند و افزود: امروزه با توجه به محیط رقابتی و دائما در حال تغییر، برنامه ریزی و بخصوص برنامه ریزی استراتژیک از وظایف مهم و خطیر مدیران و مسئولین هر سازمان است، که با گزارشی که دکتر جلالی ارائه داد ،این مرکز از نظر برنامه ریزی جزو بهترین مراکز درمانی کشور است و مراکز دیگر جهت ارتقاء خدمات بهینه خود می بایست از این مرکز یاری جسته تا به اهداف بالای اهداف وزارت بهداشت که همان ارتقاء سلامت و رضایتمندی بیمار است برسند.
معاون درمان وزرات بهداشت و درمان در ادامه گفت:  با توجه به نوع سمت اجرایشان از بازدیدهای صورت گرفته از کلیه بیمارستانهای کشور، مرکز قلب و عروق شهید رجائی، جزء معدود مراکزی است که با وجود چالش های بزرگش که در عرصه بهداشت و درمان حاکم است، با شناسائی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها عملکرد بسیار خوبی داشته است.
ایشان در ادامه گفت: گزارش حاضر نشان از عملکرد شایسته مرکز و لحاظ کلیه جنبه های آموزشی، پژوهشی، توسعه ای،‌درمانی و عمرانی در برنامه های در دست اجرا داشته است. هم چنین خاطر نشان نمود با توجه به مشکلات متعددی که بواسطه تحریم ها در عرصه بهداشت و درمان به مراکز بیمارستانی واردشده است،این مرکز توانسته است با اتخاذ تصمیمات بموقع و هماهنگ گام موثری در رفع مشکلات موجود برداشته و خدمت رسانی مستمر خود را به بیماران عزیز کمافی السابق ارائه نماید.
  دکتر امامی رضوی در ادامه اذعان داشت موفقیت سازمانها با اراده، پشتکار، تعلق سازمانی و همکاری و تعهد پرسنل به همراه مدیریت یکپارچه محقق می شود که مرکز قلب و عروق شهید رجائی نمونه شایسته ای از این خصوصیات می باشد.
همچنین با توجه به گزارش ارائه شده توسط ریاست مرکز در خصوص روند برنامه استراتژیک عنوان نمود که این گزارش حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود که در اغلب موارد مسئولین فقط به ذکر فعالیت های انجام شده اکتفا می کردند ،در صورتی که در این گزارش به کلیه نقاط قوت و ضعف خود اشاره و درس های سازنده آن را برشمردند.
معاون درمان وزرات بهداشت و درمان در ادامه گفت: در مدت شش ماه که بعنوان سرپرست در خدمت همکاران مرکز بودم با مشکلات مرکز کاملا" آشنا می باشم و پس از دو سال و اندکی که در اینجا حاضر شدم تغییرات کلی در مرکز اعم از ساخت و بازسازی بخش ها،   به روز نگاه داشتن امکانات تشخیصی درمانی مرکز علی رغم مشکلات اقتصادی موجود،   شکوفایی آموزشی در حوزه دستیاری و فلوشیپی ،  افزایش چشمگیر ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران ،  ایجاد فضای همدلی و همکاری مناسب بین پرسنل ،  ارتقای بیش از سه برابری فعالیت های پژوهشی مرکز ،  راه اندازی دپارتمان های آموزشی جدید مورد نیاز کشور در حوزه قلب و عروق و رضایتمندی کامل بیماران را شاهد می باشم که جا دارد از زحمات دکتر جلالی کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم که توانسته اند با کمک تیم و کارکنان مرکز ، بتوانند همچنین ارتقاء چشمگیری را صورت دهند.
ایشان در ادامه بر برتر بودن این مرکز در سطح کشور از نظر ارتقاء سلامت و رضایتمندی و بویژه برپایی دپارتمان پیشگیری تاکید کرد و گفت: این مرکز در دنیا نیز در جایگاه خاصی بوده که با کمک و همدلی کلیه اساتید و کارکنان  در ارتقاء هرچه بهتر آن قدم هایی را انشاء الله برخواهند داشت.
در پایان ایشان با تبریک مجدد از تلاش کلیه مدیران، مسئولین، پزشکان و کارمندان زحمتکش بیمارستان قلب شهیدرجائی تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال توفیق و موفقیت روز افزون آن ها را خواستار شدند.

گالری عکس: public-relationship.old.rhc.ac.ir/fa/gallery/76/PhotoList/برگزاری.مراسم.بزرگداشت.روز.پزشک.و.کارمند.با.حضور.معاون.درمان.وزارت.بهداشت.و.درمان.آموزش.پزشکی.در.مرکز.قلب.و.عروق.شهید.رجایی.html
چهارشنبه 6 شهريور 1392  12:45

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 28 ارديبهشت 1403  13:2:15
تعداد بازديد از اين خبر : 5058