چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
معرفی مرکز توسعه پژوهش

مرکز توسعه پژوهش :

این مرکز با هدف ارائه خدمات آماری و پژوهشی به اعضاء هیات علمی مرکز و نیز ایجاد مراکز تحقیقاتی جدید با 9 نود ورود اطلاعات به
Data Base های مرکز تاسیس گردیده است ، این خدمات شامل مشاوره آماری ، تهیه جداول و نمودارهای مقالات پژوهشی ، ویرایش و بازبینی مقالات از نظر متودولوژی تحقیق و نگارش فارسی و انگلیسی آنها ، تهیه Power Point جهت سخنرانی اعضاء هیات علمی در همایش های علمی ، تهیه پوستر به منظور ارائه در همایش ها و کمک به مراکز تحقیقاتی تازه تاسیس در جهت کسب مجوز قطعی می باشد ، همچنین ایجاد بانک های اطلاعاتی مورد نیاز مراکز تحقیقاتی از سایر وظایف این مرکز می باشد .
از دیگر فعالیت های بنیادی این مرکز تهیه گزارشی مستند از عملکرد یک دهه اخیر اعضاء محترم هیات علمی مرکز در ارتباط با عملکردهای پژوهشی ایشان و چاپ مقالات می باشد .

اهمیت پژوهش و تحقیق در دنیای امروز به حدی است که در ارزیابی کارنامه علمی هر کشور میزان ارائه مقالات تحقیقاتی و پژوهشی در محافل علمی در نظر گرفته می شود .

 

مسئولیت مرکز توسعه پژوهش ب عهده جناب آقای دکتر بخشنده می باشد . خانمها شیرین حسینی و بهشید قدردوست ب عنوان کارشناسان و خانم  فرخزاد منشی  فعالیت می کنند.

افرادی که پروپوزال آنها توسط مراکز تحقیقاتی پذیرفته  شده  به مرکز توسعه ارسال  و  پروپزال آنها توسط شورای پژوهشی که شامل 32 نفر از اعضاء هیئت علمی مرکز می باشند بررسی می گردد. سپس در صورت تصویب اجرا  می شود در این زمان محقق می تواند از  خدمات کارشناسان مرکز توسعه  از نظر آماری و اپیدمیولوژی  ، کمک به نحوه نوشتن طرح، نحوه جمع آوری داده ها، آنالیز داده ها، تصییح پایان نامه ها و همچنین Submit مقالات بهره مند گردد.

همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز از راهنمایی های آقای دکتر بخشنده ب عنوان استاد آمار  بهره مند می شوند.

تمام طرحها باید از نظر مشاوره آمار و اپیدمیولوژی بررسی شوند تا طرح با دقت بیشتری انجام شود و نتیجه حاصله بی نقص باشد .

ضرورت مشاوره آماری:

1.       آسان کردن روند انجام پروپوزال

2.       کمک به اجرای بهتر طرح و جلوگیر ی از اشکالات احتمالی در حین جمع آوری Data

3.       جلوگیری از هدر رفت وقت و سرعت بخشیدن به اجرای طرح

 

 

 

يکشنبه 4 خرداد 1393  9:29

آخرين تاريخ بازديد : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403  10:36:13
تعداد بازديد از اين خبر : 3809