يکشنبه 9 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری سومین جشنواره ارزشیابی بخشهای بستری در راستای استقرار استانداردهای اعتباربخشی

 

سومین جشنواره ارزشیابی بخشهای بستری در راستای استقرار استانداردهای اعتباربخشی در مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجائی در روز دوشنبه 24 آذرماه1393 با حضور آقای دکتر پیغمبری معاون آموزش، آقای دکتر صادقی معاون توسعه، آقای دکتر غلامپور معاون درمان، خانم نخعی مدیر پرستاری، جمعی از پزشکان، سوپروایزرها، گروه اعتباربخشی و سرپرستاران و پرستاران بخشهای بالینی مرکز برگزار گردید.



در ابتدای جلسه آقای دکتر گل پیرا مسئول اعتباربخشی پس از خیرمقدم به حاضرین توضیحاتی در خصوص لزوم استقرار استانداردهای اعتباربخشی در مرکز ارائه نمودند. وی افزود مهمترین هدف از پیاده سازی این استانداردها ارتقاء کیفیت ارائه خدمات ایمن به بیماران می باشد، و تاکید کردند طی ارزیابی وزارتخانه که در پیش رو داریم رتبه مرکز در کشور تعیین خواهد شد و آرزو کردند تا با تلاش و کوشش همگانی همچون گذشته رتبه درجه یک عالی را کسب نمائیم.


 

سپس آقای دکتر غلامپور ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از زحمات کلیه پرسنل محترم پرستاری فرمودند: استقرار برنامه اعتباربخشی از اهداف کلان وزارت بهداشت می باشد که مراکز درمانی نیز ملزم به رعایت آن می باشند. بنابراین مرکز مانیز از این امر مستثنی نیست. ایشان فرمودند اگر همه پرسنل در کلیه بخشها و واحدها خود را ملزم به رعایت استانداردها نمایند تاثیر بسزائی در ارائه خدمات ایمن و با کیفیت به بیماران که همان هدف اصلی یکایک ما می باشد خواهد داشت. ایشان فرمودند این مرکز وظیفه خود دانسته تا در این راستا گامی برداشته به همین دلیل ارزیابی بخشهای بالینی بر اساس استانداردهای اعتباربخشی را در دستور کار قرار داده و با هماهنگی و همکاری آقای دکتر گل پیرا و تیم اعتباربخشی این مهم انجام می شود. آقای دکتر غلامپور فرمودند بدون شک استقرار این استانداردها حرکتی فردی نبوده و واحد اعتباربخشی جز با همکاری کادر درمان نمی تواند این امر را بطور کامل محقق نماید. ایشان در ادامه ضمن تشکر ضمن تشکر از تیم ارزیابی و پرسنل محترم پرستاری از آقای دکتر صادقی خواستند تا به ارئه سخنرانی بپردازند.


 

آقای دکتر صادقی ضمن خیر مقدم به حاضرین بر اهمیت بیمار محوری از دیدگاههای علمی، اعتقادی، دینی و انسانی تاکید کرده و یادآوری نمودند که فرآیند ارزشیابی بخشها امری مستمر بوده و برای آنکه شاخصی از وضعیت عملکرد در اختیار سیستم قرار بگیرد گزارش های آن تهیه و ارائه خواهد شد.


 

سپس آقای دکتر گل پیرا ضمن عرض تقدیر و تشکر از حمایت ها و پشتیبانی آقای دکتر نوحی ریاست محترم مرکز و سایر اعضا محترم هیئت رئیسه به ارائه توضیحاتی در خصوص روند ارزشیابی پرداخته و از تیم اعتباربخشی که در این مدت ایشان را همراهی داشتند تشکر و قدردانی نمودند و پس از آن گزارشی در مورد نحوه ارزشیابی و محورهای مورد ارزیابی ارائه نمودند.


 

محورهای مورد نظر شامل موارد زیر می باشد:

 

1.       مدیریت و رهبری

 

2.       مستندات و گزارش نویسی

 

3.       کنترل عفونت و بهداشت

 

4.       ترالی اورژانس و داروها

 

5.       ایمنی

 

6.       تجهیزات بخش

 

7.       مراقبت های پرستاری و بالینی

 

8.       حقوق گیرنده خدمت

 

ایشان نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب شده از ممیزی 21 بخش بستری را بصورت نمودارهای مجزا و بر اساس حیطه های مورد بحث ارائه نمودند و به مواردیکه همکاران باید به آنها بیشتر توجه نمایند اشاراتی فرموده و متذکر شدند که اهمیت انجام اینگونه ممیزیها آماده سازی بخشها در راستای برنامه های ازپیش تعیین شده مرکز برای ارتقاء کیفیت می باشد.

 

 که امید آن داریم با یاری کلیه همکاران درمانی و اداری در مرکز شاهد کسب حداکثر امتیاز ممکن باشیم.

 

در پایان آقای دکتر گل پیرا ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه پزشکان و پرسنل سخت کوش مرکز، بخش ICUP4 را بعنوان بخش دوم در ارزیابی اعتباربخشی معرفی نموده و از زحمات بی دریغ سرکار خانم شریف مرادی سرپرستار بخش و سایر پرسنل بخش ICUP4 تشکر و قدردانی نمودند.

 

و در نهایت بخش اورژانس بعنوان بخش برتر مرکز در ممیزی اعتباربخشی سال 1393 معرفی گردید. بر اساس این نتیجه لوح تقدیر به آقای دکتر کیاور و سرپرستاران اورژانس آقای داودی و خانم آهنگری تقدیم شده و در عین حال با نظر ریاست محترم مرکز به کلیه عوامل بخش جایزه ویژه پانزده میلیون تومانی اهدا گردید.








 

 


سه شنبه 25 آذر 1393  10:41

آخرين تاريخ بازديد : شنبه 8 ارديبهشت 1403  21:34:7
تعداد بازديد از اين خبر : 5536