يکشنبه 9 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
تحرکی برای زنده ماندن
در تاریخ  94/1/30 خانم 35 ساله ای بدنبال عمل سزارین و خونریزی شدید از بیمارستان لولاگربا تشخیص پزشکان،  به صورت اورژانسی به مرکز قلب و عروق شهید رجایی منتقل شد و این در شرایطی بود که بیمار هوشیاری و بیداری نداشت.

بیمار فوق به مدت 38 روز در بخش ICU.A  بستری بود که 25 روز آن را در کما بود و به تحریکات درد ناک پاسخ نمی داد. بیماری که بعد از روزهای طولانی در بیهوشی و بی خبری بود، به ناگهان به تحریکی احساسی و عاطفی برای زنده ماندن پاسخ داد و این زمانی بود که نوزاد 24 روزه اش را  به بخش ICU.A  آوردند و او را در آغوش مادرش که کاملاً بیهوش بود، گذاشتند و دستهای بیمار را مادرانه به دور فرزندش قرار دادند. وقتی صدای گریه نوزاد در فضای اتاق پیچید، واکنش های مادر یک به یک جان گرفت و توانایی مادرانه، به جسم بی روحش باز گشت.

بدنبال این واکنش های مادرانه، ما بدنبال پرستاری و مراقبت های ویژ ه ای که از ایشان می شد، با مسئول بخش ICUA  که مدت 35 روز پذیرای این بیمار در بخش بودند، مصاحبه ای انجام دادیم.

قدیری: سرکار خانم ابراهیم پور سر پرستار بخش ICUA  با تشکر از زحمات شما و پرسنل دلسوز بخش شما، لطفاً بفرمایید چگونه با درایت شما و زحمات پرسنل بخش شما، یکبار دیگر بیماری به زندگی بازگشت؟

خانم ابراهیم پور: با عرض سلام و تشکر از شما؛ بیمار فوق بعد از عمل سزارین و خونریزی شدید به این مرکز منتقل شد و این در شرایطی بود که بیمار هوشیاری نداشت و تحت نظارت پزشکان در این بخش بستری شد. بدنبال مشکلات تنفسی، تراکئستومی شد و بدنبال مشکلات کلیوی که پس از اینرسی ایجاد شده بود، دیالیز می شد.  بعد از 25 روز مراقبت دقیق پزشکی و پرستاری، وضعیت بیمار کم کم رو به بهبودی پیش رفت و این در شرایطی بود که فرزند ایشان را با اجازه از پزشک اطفال به بخش ICU  آوردیم و در آغوش گرم مادرش قرار دادیم. سپس صدای گریه نوزاد را که ضبط شده بود،  هر روز در گوش مادر می گذاشتیم تا بیمار کم کم به تحریکات پاسخ داد و هوشیاری اش برگشت.

قدیری: آیا این بیمار از حمایت خانواده نیز برخوردار بود؟

ابراهیم پور: بله؛ همسر او رفتاری خیلی دلسوزانه داشت و با امیدواری هر روز در کنار بیمارش بود و به او روحیه می داد. علاوه بر مراقبت های پزشکی و پرستاری که توسط تیم درمان انجام می شود، قطعاً حضور خانواده در کنار بیماران به علت برآورده کردن نیازهای عاطفی آنان، تاثیر چشمگیری در بهبودی بیماران بدحال دارد. در پایان جا دارد که از زحمات پرسنلی که دلسوزانه در بهبودی این بیمار و سایر بیماران تلاش می کنند، تشکر و قدردانی نمایم.


قدیری: زحمات و تلاش های  شبانه روزی پزشکان و پرستاران در بخشICU.A   مثمرثمر واقع شد و 12 روز بعد بیمار از بخش ICUA  ترخیص و به کانون گرم خانواده برگشت.پس از ترخیص بیمار نامه تشکر وتقدیر از طرف رئیس بیمارستان لولاگر دکتر مسیح هاشمی  به شرح ذیل ارسال گردید:



گزارشگر: معصومه قدیری

 

عکاس: اکبر جعفری

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
شنبه 23 خرداد 1394  9:13

آخرين تاريخ بازديد : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403  6:58:14
تعداد بازديد از اين خبر : 6732