دوشنبه 10 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
پاسخ معاونت درمان به سئوالات کارکنان در خصوص قانون ارتقای بهره وری

به گزارش وب­دا متن سئوالات مطروحه توسط کارکنان و پرستاران و پاسخ های این معاونت به شرح زیر است:

1) آیا احتساب ضریب 2/1 عصر برای دانشگاه ها اختیاری است؟

خیر، اعمال ضریب 2/1 عصردر آیین نامه اجرایی دستورالعمل ابلاغی پیش بینی نگردیده است.

2) قانون مذکور جهت واحدهایی مانند درمانگاه های تخصصی و عمومی بیمارستان ها، آنژیوگرافی، درمانگاه دیابت و تالاسمی ... چگونه محاسبه می شود؟

براساس مفاد ماده یک آئین نامه اجرایی شاغلین بالینی رشته بهداشتی و درمانی که در بیمارستانها و مراکز درمانی شبانه روزی به صورت مستقیم به بیماران ارائه خدمت می دهند می توانند از مزایای قانون مذکور بهره مند شوند. بنابراین به کلیه بخش ها ودرمانگاه های بیمارستانها تعلق می گیرد. اما شاغلین درمانگاههایی که درداخل بیمارستان نیستند وفعالیت آن ها به صورت شبانه روزی نمی باشد مشمول قانون مذکورنمی باشند.

3) قانون مذکور شامل پزشکان می شود یا خیر؟

در دستورالعمل ابلاغی کسرساعت کار برای پزشکان پیش بینی نگردیده است.

4) آیا چارت تشکیلات مراکز براساس نیاز به نیرو با توجه به قانون مذکور تغییر می کند؟

به منظور تامین نیروهای مورد نیازقانون ارتقای بهره وری ابتدا کلیه پستهای مرتبط در بیمارستانها و مراکز اموزشی و درمانی ایجاد و سپس مبادرت به جذب و استخدام این نیروها گردیده است.

5) آیا قانون مذکور مشمول پرسنل قرارداد ساعتی نیز می شود؟

درآئین نامه اداری و استخدامی نحوه انعقاد قرارداد ساعتی با افراد پیش بینی نشده است. بنابراین سوال مذکور فاقد وجاهت قانونی می باشد.

6) مشمولین قانون ارتقاء بهره وری از نظر نوع استخدام چه کسانی هستند؟

تمامی نیروهای رسمی ، پیمانی ، طرحی و قراردادی را مشمول می شود.

7) اساساً قانونی برای استراحت پرسنل درمانی در شیفت شب داریم؟ اگر داریم اشاره شود؟

هیچ گاه قانونی جهت استراحت در شیفت شب وجود نداشته است.

8) آیا سقف ساعت کاری 44 ساعت در هفته برای نیروهای ستادی رعایت می شودکه در سیستم پرستاری اعمال گردد؟

رعایت سقف ساعت کاری 44 ساعت در هفته برای کلیه دستگاههای اجرائی الزامی است.

9) با توجه به اجرای قانون مذکور رغبتی جهت انجام کار در دفتر پرستاری دانشگاه وجود دارد ؟آیا راهکاری اندیشیده شده است؟

اجرای قانون ارتقای بهره وری صرفا در محیط های مندرج درقانون آئین نامه اجرایی امکان پذیر نمی باشد.

10) از چه ماهی قانون ارتقاء اجراء و نحوه ساعت کار محاسبه می گردد؟آیا مکتوب به دانشگاهها ارسال خواهد شد؟

آخرین مهلت تعیین شده برای اجرای قانون ازابتدای شهریورماه و حداکثر از ابتدای مهرماه می باشد واین موضوع طی نامه شماره 667/100 مورخ 11/5/90 ازسوی مقام عالی وزارت به کلیه دانشگاهها ابلاغ شده است.

11) تعدادی از شاغلین فوریتهای پزشکی در مرکز تلفن (دیس پیچ) فقط شاغل بوده و در بالین بیمار حضور نیافته و در انتقال آن دخالت ندارند. آیا این دسته نیز از مزایای قانون بهره مند می گردند؟

با توجه به ماده 1 آئین نامه اجرایی قانون صرفا شاغلین بالینی که در بیمارستانها و مراکز درمانی شبانه روزی (کشوری و لشکری) و غیر دولتی به بیماران بستری به صورت مستقیم بربالین بیمارارائه خدمت می دهند، مشمول کسر ساعت در قانون فوق می باشند.

12) با توجه به خروج بیش از 50% از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی که از نیروهای طرح و قراردادی بوده اند ، در خصوص امکان جبران آن نظریه اعلام گردد.

در این خصوص نظر آن دانشگاه را به بخشنامه شماره910/209/د مورخ 14/4/90 جلب می نماید. که نحوه بکارگیری افراد جایگزین را تعیین نموده است و برای تمامی نیروهای مذکورمی بایست جایگزین از همان نوع بکارگیری شود.

13) آیا برنامه نرم افزاری به صورت کشوری در خصوص اجرای قانون به دانشگاهها ابلاغ خواهد شد؟

دانشگاه های علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی باتوجه به نامه شماره667/100 مورخ 11/5/90 می توانند در این خصوص راساً اقدام و یا درصورت تمایل با دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی کردستان هماهنگی های لازم رابعمل آورند. طبیعتاً وجود نرم افزار به سهولت محاسبه و وحدت رویه درکل کشورکمک شایانی می نماید.

14) آیا نیروهای طرحی نیز شامل قانون ارتقاء بهره وری می باشند؟

بلی

15) آیا یک ساعت تعویض شیفت جزء ساعت کار محاسبه می گردد؟

بلی

16) آیا پرسنل آنکال در بیمارستانهای کوچک(پرسنل اتاق عمل) شامل قانون می باشند؟اگر می باشند نحوه محاسبه به چه صورت خواهد بود؟

برای کسرساعت مدت آنکال کارکنان مشمول قانون ارتقا بهره وری درقانون پیش بینی نگردیده و طبق روال قبل ساعت انکالی محاسبه میشود و لیکن مدت زمان حضور در محیط کار شامل کسر ساعت و یا اعمال ضریب می گردد.

17) آیا پزشکانی که در مراکز شبانه روزی به صورت پرکیس فعالیت دارند، مشمول قانون هستند یا خیر؟

در دستورالعمل ابلاغی کسرساعت کار برای پزشکان پیش بینی نگردیده است.

18) آیا این قانون در بیمارستانهای خصوصی نیز لازم الاجرا است؟

براساس این قانون کلیه بیمارستانهای دولتی وخصوصی تابع این قانون می باشند ودرصورتی که کارکنان تمایل به استفاده از این قانون باشند وتعهد نامه مربوطه را تکمیل نمایند می توانند ازاین قانون بهره مند گردند.

19) پرسنل CSR و آنژیوگرافی شامل این طرح می شوند(با توجه به محاسبه ساعت کار پرسنل آنژیوگرافی طبق ساعات رادیولوژی)؟

استفاده تواماً ازکسرساعت کار،قانون حق اشعه،و قانون ارتقاء بهره وری فاقد محمل قانونی می باشد.

20) با توجه به اجرای قانون و تولید بار زیاد اضافه کاری و با توجه به ساعت فعال بالای بخش، نیاز نیرو در این بخشها ، نیروهای استخدامی کافی نمی باشند و به نظر می رسد نیاز به تغییر و بازنگری در استاندارد نیروها وجوددارد، در این خصوص چه تدابیری در نظر گرفته شده است؟

محاسبه کمبود نیرو ناشی از اجرای قانون ارتقا بهره وری و اخذ مجوز استخدام 23000 نفر نیروی مورد نیاز بر مبنای کسر ساعات کار صورت پذیرفته و لازم است واحدها در این مورد برنامه ریزهای لازم را انجام دهند.

21) ماماهایی که فرم تعهد پر می کنند می توانند از مطب استفاده کنند؟

به استنادماده 4 قانون ارتقا بهره وری و ماده 7 آئین نامه اجرائی کارکنان از اشتغال توام در محیط های مشمول (بیمارستانها و مراکز درمانی شبانه روزی ) منع شده اند. بنابراین مطب های ماما ، دفاترمشاوره پرستاری و کسانی که در مطب های پزشکان کارمی کنند برای استفاده ازقانون ارتقاء بهره وری منعی ندارند.

22) آیا میزان 80 ساعت اضافه کار پرسنلی می تواند در هر بیمارستان به طور کلی برای کلیه پرسنل محاسبه گردد و در صورت عدم تمایل برخی پرسنل به سایر پرسنل اختصاص داده شود؟

محدودیت 80 ساعت اضافه کار ماهیانه بابت اشتغال در یک بیمارستان منحصرا" برای کارکنان مشمول قانون ارتقا‌بهره‌وری لحاظ میگردد و محاسبه اضافه کار مازاد بر80 ساعت به نام اشخاص ثالث فاقد وجاهت قانونی است.

23) تعیین ساعت کاری صبح و شب به صورت یکسان الزامی است یا خیر؟

تعیین و تنظیم ساعت کار مشمولین قانون ارتقاء بهره وری برابر مفاد قانون و آئین نامه اجرایی و دستورعمل ابلاغی به بیمارستانها صورت می پذیرد. اما اگر منظور شب کاری است، مبنای شب کاری ازساعت 5/7 عصرتا5/7 صبح روز بعد می باشد.

24) آیا دانشگاه باید حسب شرایط محیط در ساعت کاری شیفت های صبح، عصر و شب مداخله نماید؟

دانشگاهها ملزم به سیاستگذاری تنظیم ساعت کار بیمارستانهای تابعه میباشند و با این توصیف اعمال قانون ارتقا بهره وری به نظر میرسد تنظیم شیفتهای بیمارستانها نسبت به قبل سهل وآسان گردیده و افراد تمایل بیشتری به مشارکت به شیفتهای در گردش داشته باشد.

25) آیا در بدو ورود نیروهای جدید کارایی حضور در شیفت همانند نیروهای قدیمی را دارند و می توانند مراقبت مطلوب داشته باشند یا زمان خاصی برای آشنا سازی پیشنهاد می نمائید؟

به کارگیری نیروهای جدیدالاستخدام برای محیطهای بیمارستانی موضوع تازه ای نمی باشد، زیرا درطی سالیان متمادی دانشگاه مبادرت به جذب نیروهای جدید و مشمولین قانون خدمت پزشکان وپیراپزشکان نموده اند و تشخیص این موضوع با مدیر پرستاری بیمارستان می باشد.

26) پرسنل ستادی که با مدرک پرستاری و ... مشغول می باشند (که مشمول قانون ارتقاء هستند) سالهای زیادی را در بخش درمان (بیمارستان) فعالیت داشته اند و بنا به درخواست صلاحدید سیستم بعد از گذشت 16 الی 17 سال سابقه کار به فعالیت در ستاد دعوت شده اند و در حال حاضر شامل قانون مذکور نمی شوند، تکلیف اینگونه افراد چیست؟

مجوزی برای کسر ساعت کاری این گونه پرستاران وجود ندارد.

27) در صورتی که برخی از پرسنل نخواهند در قانون مذکور شرکت نمایند، باعث افزایش حجم کار پرسنل پشتیبانی و اداری بیمارستانها خواهند شد. آیا جهت کادر اداری نیز نیروی مورد نیاز محاسبه و جهت استخدام اقدام لازم صورت گرفته است؟

چنانچه برای تنظیم شیفت کاری ازنرم افزار مربوطه استفاده شود هیچ گونه کار اضافی برای پرسنل اداری ایجاد نخواهد شد.

28) در یک شیفت بین پرسنلی که تعهد داده اند و نداده اند تضاد ایجاد می شود، چه باید کرد؟

هیچگونه تضادی ایجاد نمی گردد، افرادی که تعهد نداده اند شیفت کاری آنها به تبع قانون خدمات کشوری بر مبنای 44 ساعت در هفته تنظیم و افرادی که تعهد داده اند برابرمفاد قانون تنظیم می شود و جز این دو قانون هیچ قانون دیگری مبنا نخواهد بود.

29) تکلیف مرخصی (در مراکز روانپزشکی و سوختگی) از اول سال تا زمان اجرای قانون چه می شود؟

مرخصی اینگونه افراد از ابتدای سال قابل محاسبه می باشد لازم به ذکراست درصورت عدم استفاده، مرخصی مذکور ذخیره نخواهد گردید.

30) پرداخت اضافه کار بدون کارت تایمکس به چه صورت خواهد بود؟

کلیه بیمارستانها دارای کارت تایمکس می باشد.

31) در بیمارستانهای دور از شهر تردد در شیفت های متعدد سخت است؟

در سالیان متمادی همین شیفتهای کاری در بیمارستانها اجرا می گردید و با اجرای قانون ارتقا بهره وری تغییری درآنها حاصل نگردیده است و صرفا تنظیم شیفت های بیش از12ساعت متوالی ممنوع می باشد.

32) چنانچه به میزان استخدامی نیروهای قراردادی در آزمون، دانشگاه نیروی قراردادی جذب نماید، دانشگاه از نظر مالی و اعتباری با مشکل مواجه خواهد بود. وزارت متبوع چه تدابیری جهت حمایت مالی/ اعتبارات مالی خواهد داشت؟

بارمالی برای استخدام 23000نفرپرستارناشی از اجرای قانون پیش بینی گردیده است و لذا دانشگاه هیچ گونه مشکلی دراین مورد نخواهد داشت.

33) لطفاً فرمول محاسبه نیروی انسانی در واحدها و بخشهای مختلف مشخص شود. (یکسان سازی در کل کشور)

درجلسه مقررگردیده است که دانشگاهها از یک نرم افزار تنظیم شیفت کاری استفاده نمایند. نرم افزار نمونه درجلسه مدیران منابع انسانی دانشگاهها ارائه گردید.

34) نظربه اینکه معاون توسعه مدیریت رئیس جمهور موظف به رفع کمبود نیروی انسانی به منظوراجرای قانون ارتقاء بهره وری است آیا این استخدام (ازاین نوع) درسال های بعدی در برنامه پنجم توسعه وجود خواهد داشت؟

قاعدتاً برای محاسبه نیروهای مورد نیاز می بایست در ضرایب محاسبه نیروی انسانی آمار اجرای قانون بهره وری مورد نظر قرار گیرد.

35) تکلیف بهیاران جهت اجرای این قانون چیست؟

بهیاران شاغل درمحیطهای مشمول قانون ارتقا بهره وری مشمول این قانون قراردارند.

36) تکلیف مجوزهایی که دانشگاهها نتوانسته اند جذب کنند چه می شود(مثلاً 35 نفرکاردان بیهوشی موردنیاز بوده ولی کل شرکت کنندگان 22 نفربوده اند)؟

اقدامات لازم به منظوربرگزاری ازمون استخدامی مجدد برای جذب نیروهای استخدام باقیمانده دانشگاهها که در آزمون قبلی به دلایل مختلف جذب نشده اند در دست پیگیری می باشد.

37) تعدادی از پرستاران تمایل به انجام وظیفه در شیفت شب رادارند و سایر همکاران به دلیل مشکلات خانوادگی نمی‌توانند درشیفت شب باشند نحوه برخورد دانشگاه جهت محاسبه قانون ارتقاء بهره وری باید چگونه باشد؟

پیش بینی می‌شود با اجرای قانون ارتقا بهره وری وضرایب معین شده برای شیفت شب متقاضیان مشارکت در شیفت شب بسیار متعدد می باشد و دانشگاهها میبایست به گونه ای برنامه ریزی نمایند که همه افراد بتوانند ازاین مزایا بهره مند شوند.

38) بـاتوجه بـه دستور ابـلاغی وزارت بهداشت راه اندازی وتجهیز هزار تخت آی سی یو و راه اندازی آنان دربهمن ماه سال جاری چه برنامه ای جهت تامین نیروی انسانی پرستاری این بخش ها انجام شده است ؟

وزارتخانه پیگیراخذ مجوزهای استخدامی واحدهای جدیدالتاسیس و توسعه یافته می باشد.

39) برخی از پرسنل اداری یا ستادی ازقبل هم دربخش های بالینی شبکاری می دادند و صبح دراداره یا ستاد دانشگاه مشغول به خدمت هستند. شب وصبح روی هم 18 ساعت می شوند. شیفت شب چند ساعت محاسبه می گردد؟

طبق مفاد قانونی و آئین نامه اجرائی شیفت شب با ضریب 5/1 محاسبه میشود و نباید بیش از 12 ساعت در شیفت کاری بیمارستانی به صورت متوالی استفاده گردد. اما برای خارج ازشیفت های بیمارستانی منعی ندارد.

40) آیا به پرسنلی که تمایل دارند از سقف اضافه کاراستفاده کنند کاهش ساعت کاری تعلق می گیرد؟

بدیهی است پرداخت فوق العاده اضافه کاردر سقف تعیین شده مستلزم انجام خدمت در شیفتهای تنظیمی بوده و قاعدتاً اینگونه سقفها نیز مشمول کسرساعت کارخواهد بود.

41) آیا قانون ارتقاء بهره وری شامل پرسنل پرستاری بخش های دیالیز ، اتاق عمل وبیماریهای خاص که بیمار به صورت بستری وجود ندارد می شود یا خیر؟

تخت های بخشهای ذکرشده همواره درتمام شبانه روز اشغال و پرستاران این بخشها نیز مانند سایر بخشهای بیمارستانی به ارائه خدمت مشغولند لذا منعی برای مشمولیت قانون ارتقا بهره وری وجود ندارد. و بخش های یاد شده از قانون استفاده می کنند.

42) باتوجه به لزوم اجرای قانون از زمان تصویب و تاکیدات چندباره رئیس جمهور برای پرداخت ما به التفاوت از ابتدای سال 89 حق پرستاران در 18 ماهه گذشته چه خواهد شد؟

طی نامه شماره 306819/100 مورخ 25/12/89 مقام محترم وزارت فرم تعهد نامه برای امضا و تکمیل کارکنان ذینفع ارسال گردیده است و افرادی که فرم مذکور را امضا و تکمیل نموده اند محاسبه فوق العاده اضافه کار آنان بعد از تاریخ مذکور بلامانع است.

43) چرا برای تک تک بخش ها ضرایب نیروی انسانی مشخص نمی شود؟ مثلاً برای آی سی یو 3 یا 2.5 یا... و یا در هر شهری و هر بیمارستانی یک ضریب متغیراست؟

در قانون یکی از شاخص های کسرساعت اشتغال در محیط های غیرمتعارف است و برای این محیطها نیز فوق العاده محیط کار حسب مورد پیش بینی شده است و کسرساعت کارنیز بر همین منوال تعیین شده است.

44) سقف اضافه کار80 ساعت شامل انجام کارمحاسبه با ضریب یا بدون ضریب است؟

برای محاسبه اضافه کار، انجام شیفت کاری پرسنل مشمول مورد محاسبه قرار می گیرد و چون برای مدت خدمت هر یک از آنان یک بارکسرساعت کار محاسبه گردیده است بنابراین محاسبه مجدد ضریب در پرداخت سقف اضافه کار محمل قانونی نخواهد داشت.

45) باتوجه به اینکه نظام پرداخت جزء اصلی این قانون می باشدآیا قبل ازاجرایی شدن نظام پرداخت مبادرت به محروم کردن مشمولین این قانون از فعالیت در سایر مراکز قانونی و عادلانه است؟

طبق ماده 6 ایین نامه اجرایی تعیین نرخ تعرفه های خدمات در بخش دولتی براساس طرح نظام نوین بیمارستانها اعمال خواهد شد.

46) ساعت کارشیفت صبح _ عصر_شب و صبح_عصر در ساعت ورود و خروج به صورت یکسان ازطریق وزارت بهداشت و درمان ابلاغ گردد تا پایه اعمال ضرایب در سراسر کشور باشد.

تنظیم ساعت کار شیفتهای مختلف بنا به مقتضیات جغرافیایی بعهده دانشگاهها می باشد.

47) چرا جهت کارکنان بخش رادیولوژی و گروه هیات علمی تعهد گرفته نمی شود و اختیاری نیست؟

درقانون حق اشعه به لحاظ قرارگرفتن کارکنان مشمول، درمعرض اشعه اشتغال آنان در محیطهای برای کارکنان گردیده اختیاری است و برای گروهای بند الف اجباری است.

48) با توجه به کمبود چارت سازمانی برای بیمارستان ها و عدم توانایی جذب نیرو انجام قانون ارتقاء به چه صورت خواهد بود؟

برای جذب نیروهای مورد نیاز قانون ارتقا بهره وری قبل از برگزاری آزمون استخدامی چارت سازمانی کلی بیمارستانها اصلاح گردیده است.

49) آیاقوانین مربوط به ارتقاء درآئین نامه اداری و استخدامی اعضاء غیرهیات علمی دانشگاهها خواهد آمد یا خیر؟

بله، قانون مذکور در آئینامه اداری و استخدامی اعضا غیر هیات علمی پیش بینی گردیده است.

50) تامین اعتبارمالی به چه صورت خواهد بود چه برای بار مالی ناشی ازقانون و چه برای جذب نیروهای موردنیاز از طریق ممکن؟

اعتبار موردنیاز دربودجه سال 90 دانشگاهها لحاظ گردیده است.

51) تکلیف بخش های درمانی واگذار شده به بخش خصوصی به چه صورت خواهد بود؟

واحدهای واگذارشده نیز مشمول قانون ارتقا بهره وری هستند.

52) برخی ازرشته هاعلیرغم اینکه درآگهی استخدامی اعلام شده بود و برای اجرای قانون لازم بود فاقد داوطلب کافی بوده و در سقف موردنیاز جذب نداشتیم (نظیرتکنسین های اتاق عمل، بیهوشی وفوریتهای پزشکی).

دانشگاه ها می توانند از ذخیره های همان رشته های درسایرمحل های مندرج در اگهی با اولویت های لازم و اخذ تقاضای ذینفعان استفاده نمودودر غیراینصورت مجددا برای باقیمانده مجوزهای استخدامی ازمون استخدامی برگزار خواهد شد.

53) ماده 4 آئین نـامه اجرایی قـانـون مشاغل کـارکنان بالینی بیمارستان های روانی و سوختگی ومشمولین موضوع ماده 16 قانون کارکنان شاغل در بخش های دولتی وغیردولتی ازجمله مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود پس آیا مشمولین موضوع ماده 16 قانون غیر از بخش های روانی وسوختگی نیز از مرخصی یک ماه مازاد می توانند استفاده کنند؟

به استناد قانون ارتقاء بهره وری وماده 3 آئین نامه اجرایی کارکنان بالینی بیمارستانهای روانی وسوختگی وهم چنین کارشناسان امورروانی، مددکاران وکاردرمانگران می توانند ازمرخصی مذکوراستفاده نمایند.سایرمزایای قانون مشاغل سخت وزیان آور، دردولت دردست تدوین است که به محض ابلاغ، مشمولین ماده 16 سازمان نظام پرستاری ازآن استفاده خواهندکرد.

54) باتوجه به اینکه در تعهدنامه قانون ارتقاء بهره وری عنوان گردیده درصورت عدم اجرای این تعهد نامه دانشگاه مجاز است وفق مقررات با مستخدم رفتارکند لذا درصورت تخلف مستخدم، اجرای قانون ونحوه برخورد با متخلف چگونه خواهد بود؟

قاعدتا کلیه تخلفات کارمندان ازطریق هیات بدوی رسیدگی به تخلفات رسیدگی خواهد شد.

55) شهرهای نزدیک و هزینه های ایاب و ذهاب برای شیفتهای عصر و شب چگونه خواهد بود؟

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب طبق روال قبل از اجرای قانون ارتقا بهره وری کماکان انجام خواهد شد.

56) قانون مذکور جهت تکنسین های فوریتهای پزشکی که بیشترشیفتهای آنان 24 ساعت کار و 48 ساعت استراحت می باشند چگونه خواهد بود؟

به منظور استفاده تکنسیینهای فورییتهای پزشکی از مزایای قانون ارتقا بهره وری می بایست طبق مفاد قانون و آئین نامه اجرایی و دستورالعمل مربوطه رفتار نمایند.

57) آیاعدم استراحت در شیفت شب باعث خطرنخواهد بود؟

اگر منظور ، خطر برای بیمار است که پیش بینی عدم استراحت شب در همین راستا منظور شده است.

58) جهت بخش های توسعه ای که در مراکز درمانی وجود دارند قانون چگونه انجام شود؟

در بخش های جدید التاسیس و توسعه ای در صورت حائز شرایط بودن می بایست قانون اجرا گردد.

59) تعدادی از پرسنل شاغل دربیمارستان ها دراوقات فراغت و خارج ازشیفت موظفی خود، به میزان کمتر از50 ساعت به اضافه کاری در دفاتر مشاوره پرستاری مشغول می باشند. آیا این عده مشمول قانون ارتقاء می گردند یا خیر؟

بلی این افراد می توانند ازقانون استفاده نمایند چون محل کاردوم آنها متناظرمحل استفاده ازقانون نیست و فقط کسانی نمی توانند استفاده کنند که عیناً دربیمارستان غیردولتی دیگری شاغل باشند.

60) درپاره ای موارد از نیروهای شاغل در ارتش و یا سپاه پاسداران متقاضی انجام اضافه کار در بیمارستانهای دانشگاهی می باشند و بیمارستانها به خدمات آنان نیاز دارند اینگونه افراد مشمول قانون ارتقاء بهره وری می شوند یا خیر؟

کلیه افرادمطروحه درقانون و آئین نامه اجرایی که به نوعی دربیمارستان ها اشتغال دارند از مزایای قانون بهره مند خواهند شد.

61) پرستاران ستادی شاغل درقسمت بیماریهای خاص مشمول قانون ارتقاء می باشند یاخیر؟

محیط های مشمول قانون ارتقاء بهره وری درقانون، آئین نامه اجرایی و دستورالعمل مربوطه مشخص گردیده است پرستاران شاغل در ستاد دانشگاه ها مشمول کسر ساعت کارنمی باشند.

62) آیا سابقه خدمت قراردادی و اشتغال در شرکت های خدماتی بیمارستان ها برای کارکنان مشمول قانون ارتقاء بهره وری قابل احتساب خواهد بود؟

گر چه در دستور العمل ابلاغی ملاک محاسبه سنوات خدمت احکام کار گزینی معیین گردیده است. لیکن سوابق خدمتی در شرکت های خصوصی طرف قرارداد دانشگاه و مدتی که این افراد مستقیماً با دانشگاه قرار داد داشته اند، به عنوان سابقه سنواتی قابل احتساب خواهد بود. ضمناً سوابق خدمتی در شرکت های خصوصی نیز برای کار کنان قراردادی فعلی مشروط به ارائه سوابقی مبنی بر پرداخت حق بیمه قابل محاسبه می باشد.

 برگرفته از سایت خبرگزاری وزارت بهداشت و آموزش پزشکی
webda.behdasht.gov.ir/index.aspx

 

 

 

پنجشنبه 25 خرداد 1391  16:58

آخرين تاريخ بازديد : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403  23:46:30
تعداد بازديد از اين خبر : 5934