دوشنبه 10 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
کوچکترین فردی که پیوند قلب شد
کوچکترین فردی که پیوند قلب برایش انجام شد، پسر بچه ای به نام محمد مهرصاد کریمی یک و نیم ساله می باشد.



این کودک در بیمارستان قلب و عروق  شهید رجایی در مرداد ماه سال 1394 توسط تیم جراحی مرکز، به اتاق عمل رفت و قلب کوک 3 ساله ای که دچار مرگ مغزی شده بود را دریافت کرد.
  این کودک مدتی در بخشهای داخلی کودکان و 1ICUP بیمارستان بستری بود و باتوجه به روند رو به بهبودی که در ICUP پیدا کرده بود، به بخش جراحی کودکان منتقل شد و در حال حاضر در  بخش جراحی کودکان، در اتاق ایزوله همچنان بستری و تحت مراقبت پرستاری می باشد.
برای ملاقات با کوچکترین بیماری که در مرکز قلب و عروق شهید رجایی پیوند قلب شده، به بخش جراحی کودکان می رویم و با یکی از پرستاران بخش فوق به صحبت می نشینیم.
پرستار بخش در رابطه با مراقبت از محمد مهرصاد گفت:
بیمار فوق در اتاق ایزوله بستری می باشد و در هر شیفت پرستار مخصوص دارد که پرستار مربوطه با رعایت نکات  استریل و ایزولاسیون کامل، به بیمار دارو می دهد، پانسمان هایش را تعویض می کند و آزمایشات و کلیه امور مربوط به بیمار را انجام می دهد.
قدیری: با توجه به اینکه به غیر از پرستار و پزشک و مادر بیمار کسی در آن اتاق رفت و آمد نمی کند و مادر بیمار دائماً تنهاست، روحیه مادر بیمار چگونه است؟
پرستار: ما، مادر بیمار را از نیز نظر روحی حمایت می کنیم و این اطمینان را به او می دهیم که در تمام شیفت ها و ساعتها، در کنار آنها هستیم و برای رفع مشکلات آنها آمادگی داریم.
در ادامه صحبتی نیز با مادر بیمار داریم.
قدیری: خانم کریمی بعنوان یک مادر، از اینکه عمل پیوند قلب بطور ناگهانی برای کودک شما رخ داد چه احساسی دارید؟
خانم کریمی: من چون فکر نمی کردم به این زودی قلبی برای فرزندم پیدا شود، دائما در استرس بودم و وقتی پیوند قلب  انجام شد، باز هم نگران بودم که آیا پیوند فرزندم می گیرد یا خیر؟
ولی در حال حاضر برای خودم و فرزندم احساس خوبی دارم و بسیار خوشحالم؛ و از طرفی برای آن کودک و خانواده ی داغدارش ناراحت هستم.
قدیری: چه مدت در لیست پیوند قلب بودید؟
خانم کریمی: 26 خرداد به ما اعلام کردند که تنها راه نجات فرزندمان پیوند قلب است و در 3 مرداد ماه به لطف خدا و کادر درمان این بیمارستان عمل پیوند انجام گرفت.
من در همین جا از تمام پزشکان و پرستاران و پرسنل بیمارستان کمال تشکر را دارم که با دلسوزی و مراقبت دقیق و کامل، ما را تا این مرحله یاری کردند.
قدیری: با آرزوی سلامتی و بهبودی برای محمد مهرصاد عزیز، جا دارد نهایت تشکر را از کادر درمان بیمارستان بخصوص پرستاران داخلی کودکان، اتاق عمل، ICUP1 و بخش جراحی کودکان داشته باشیم که با مراقبت شبانه روزی خویش امید دوباره به حیات را در این کودک و خانواده اش زنده کردند.
گزارشگر:  قدیری

سه شنبه 27 مرداد 1394  9:58

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 7 ارديبهشت 1403  12:18:44
تعداد بازديد از اين خبر : 7787