شنبه 29 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
82 روز در بیمارستان

82 روز در بیمارستان، داستان مردی61 ساله ای از رودسر است که یک هفته پس از مراجعه به بیمارستان،تحت عمل جراحی تعویض دریچه میترال و CABGقرارگرفت.



این بیمار با توجه به شرایط خاصش، 60 روز متوالی را در بخشICU B بیمارستان سپری کرد و در شرایطی که تراکستومی داشت و دچار ضعف عضلات مخصوصاً در پاها بود، به بخش جراحی مردان منتقل شد. سپس در شرایطی که چندان تعادلی در ایستادن و توانایی برای راه رفتن نداشت،با ادامه درمان و مراقبت های لازم توسط پزشکان و پرستاران و نیز به همت کمک بهیاران بخش وهمراهان بیمار، سعی و تلاش برای به حرکت در آمدن بیشتر وی می شد.
این بیمار که بطور 24 ساعته تحت مراقبت های پرستاری قرار داشت، هر 30 دقیقه یکبار ساکشن و روزانه فیزیوتراپی می شد.
وقتی برای ملاقات این بیمار به اتاق او رفتیم، او را سر حال و پر انرژی دیدیم.همراهان بیمار هم از روحیه خوب و قوی برخوردار بودندو همکاری خوبی با پرسنل بخش داشتند.
در همین خصوص صحبتی با مسئول بخش جراحی مردان داریم.
قدیری: آقای نجار از نظر شما چه چیزی در مورد این بیمار از نظر پرستاری قابل توجه بود؟


با توجه به طولانی بودن مدت بستری این بیمار و عدم تحرکش، این بیمار زخم بستر نشد،چرا که مرتباً توسط پرستاران و کمک بهیاران تغییر پوزیشن داده می شد.
در حال حاضر این بیمار دارای هوشیاری و بیداری است و به زمان و مکان آگاهی کامل دارد.خواسته هایش را براحتی و با حرکات لب عنوان می کندو از نظر خوردن غذا و جذب و دفع در شرایط مناسیی می باشد.یکی از نکات ویژهای که برای من حائز اهمیت است، ارتباط خوبی است که بین بیمار و همراه بیمار با پرستاران و پرسنل بخش وجود دارد، چرا که پس از 82 روز بستری بودن در بیمارستان، داشتن این روحیه بالا و پر انرژی قابل اهمیت است.نهایتاًدر تاریخ 94/6/16 بیمارباحال عمومی قابل قبول ازبیمارستان مرخص شد.

در همین جا از تمامی پرسنل محترم بخش های اتاق عمل،ICU Bوجراحی مردان نهایت تشکر و قدرانی را داریم.
گزارشگر: معصومه قدیری


چهارشنبه 8 مهر 1394  9:5

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 28 ارديبهشت 1403  13:1:44
تعداد بازديد از اين خبر : 6607