دوشنبه 10 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
انتخاب مددکار نمونه از مرکز آموزشی ، تحقیقاتی و درمانی قلب وعروق شهید رجایی افتخاری دیگر

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز ، روز هفتم مارس مصادف با 17 اسفند ماه سال جاری مراسمی تحت عنوان روز جهانی مددکار اجتماعی در سالن امام جواد (ع) با حضور آقای دکتر آقاجانی معاون محترم درمان وزیر برگزار شد .


دراین مراسم سرکار خانم زهرا میر محسنی کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی و مدیر مددکاری مرکز به عنوان مددکار نمونه شایسته تقدیر قرار گرفت و به رسم یادبود سپاس نامه ای به ایشان اهدا گردید. 


 
 طی مصاحبه انجام شده ،ایشان ضمن تقدیر از مسئولین وزارت بهداشت و همچنین هیئت رئیسه مرکزدر مورد برگزاری مراسم روز مددکارگفت : امسال روز جهانی مددکاربا شعار "مددکاران اجتماعی در جستجوی یک جامعه منسجم "برگزار گزدید.  در این مراسم معاون محترم درمان وزیر طی پیامی از سوی مقام وزارت به مددکاران اجتماعی نوید داد ؛ با اجرای طرح هدفمندی سلامت ،فرصتی ایجاد شد تا وضعیت مددکاران اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان تثبیت و نقش واقعی آنان در سلامت اجتماعی مشخص گردد . ضمنا قرارشد با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از اساتید و مددکاران باتجربه  بسته خدمتی ونظام نامه جدید تدوین و اجرایی شود .

 

   وی در ادامه با اشاره به اثربخش بودن حرفه مددکاری درمراکز درمانی افزود: بیماری پدیده ای جسمی ،روانی و اجتماعی است که به منظور درمان موثر لازم است هر سه بعد آن مورد توجه قرار بگیرد. مددکار بهداشتی و درمانی  کارشناسی است که با ارزیابی هاو مداخله های حرفه ای می تواند نقش بسزایی درتوجه به ابعاد روانی _اجتماعی درمان داشته باشد و با برداشتن موانع و مشکلات بیمار تسهیلات لازم را در روند درمان ایجاد نماید.

 مدیر واحد مددکاری مرکز در ادامه گفت : کمک به بیماران در فرایند درمان جهت توانمندسازی و فائق آمدن بر مشکلات و فشارهای خانوادگی و اقتصادی می تواند از عود مجدد بیماری و مراجعات مکرربسیاری از بیماران جلوگیری نماید .و باید توجه داشت که پرداختن به این مسائل می تواند مشکلات بخش درمان را به صورت قابل توجهی کم کند . اگرچه کار با انسانها زود بازده نیست و تغییر نگرش و شیوه های زندگی نیاز به زمان طولانی دارد ولی در این راه باید مداومت در کار و شکیبایی وجود داشته باشد . مددکاران اجتماعی  در فیلدهای مختلف از قبیل بهزیستی ، زندان ،دادگاه خانواده ، مراکز صنعتی وغیره فعالیت می کنند ودر دهه اخیر نیز با تاسیس کلینیکهای مددکاری اجتماعی در سراسر کشور دامنه این رشته بسیار گسترده  شده است . با توجه به این که طرح نظام مددکاری اجتماعی در دستور کار کمیسیون مجلس شورای اسلامی قرارگرفته در آینده مددکاران نیز همچون پزشکان ،پرستاران و روانشناسان دارای سازمان نظام مددکاری خواهند شد و با سازماندهی بهتر به خدمت ادامه خواهند داد.
 مدیر واحد مددکاری در انتها توصیه کرد : برای اینکه جامعه ای  سالم داشته باشیم ، بیائیم رفتارهایمان را مدیریت کنیم  وخشم خود را کنترل نماییم احساسات مثبت را در خود شکوفا و ارتباطات اجتماعی منطقی  و سالم خود را در چارچوب ارزشهای انسانی گسترش دهیم . تحقیقات علمی نشان می دهد که عوامل ذکر شده باعث  شادابی و نشاط در ما می گردد .

 

سه شنبه 18 اسفند 1394  15:38

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 7 ارديبهشت 1403  13:15:5
تعداد بازديد از اين خبر : 4147