دوشنبه 10 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری جلسه هفتگی مورتالیتی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی
 جلسه کمیته مورتالیتی در مورخ95/1/30 از ساعت 16 لغایت 17:30 با حضور کلیه اعضای هیأت علمی مرکز و به ریاست جناب آقای دکتر نوحی تشکیل شد .



در این جلسه  پرونده متوفیان مربوط به هفته گذشته مطرح گردید و بحث و تبادل نظر بعمل آمد که اهم نتایج  به شرح ذیل می باشد :

1)- طی هفته های اخیر کلیه بزرگسالان شب قبل از عمل با شامپوی کلرهگزیدین حمام  می کنند که باعث کاهش چشمگیر مدیا ستینت بعد از عمل در حد بسیار کمتر از استانداردهای جهانی شده است . اخیراً پماد موپیروسین هم برای کاهش عفونتهای استافیلوککی جهت استفاده در لحظات ( بنیی ) تهیه شده است .

2)- در همین راستا تمهیدات لازم برای کاهش میزان وقوع حوادث عروقی مغزی بعد از عمل های جراحی قلب اتخاذ گردید .

3)- بیمارستان حائز درجه یک (‌عالی )‌شده که فقط 5 بیمارستان در سطح کشور حائز درجه مذکور شده اند . نظر به اینکه ضرورتاً باید اورژانس بیمارستان حائز یک ( عالی )  باشد تا بیماستان بتواند رتبه مذکور را بدست آورد . از زحمات آقایان دکتر کیاور و دکتر گل پیرا برای ارزشیابی بیمارستان تشکر بعمل آمد .

4)- مقرر شد برای نظارت بر اجرای دقیق « Order » های پزشکان ، تعدادی از پرستاران ارشد و خبره انتخاب شده و بصورت مستمر ، اجرای دستورات را نظارت و نتیجه را گزارش نمایند .

4)- در مورد کمبود تخت بستری ، مقرر شد همکاران جراح به تعدادی که قادر به جراحی هستند بیماران را بستری کنند تامدت اقامت بیماران قبل از عمل به حداقل رسیده و بتوان از تخت های موجود با ترن اور بهتر ، بهره برداری  بیشتری انجام داد .

6)- همچنین در مورد پرونده سه نفر از متوفیان اساتید دکتر قویدل و دکتر نادری و دکتر غفاری نژاد ، و خانم دکتر صادق پور و آقای دکتر حق جو و سایر اساتید محترم ، راهمایی های ارزنده ای را برای ارتقای کیفیت خدمات کلینیکی ارائه نمودند .






در نهایت جلسه با تشکر از اساتید شرکت کننده درساعت 17:30 پایان یافت . 
تهیه گزارش:دکتر تافتاچی دبیر جلسه کمیته مورتالیتی
سه شنبه 31 فروردين 1395  11:13

آخرين تاريخ بازديد : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403  1:27:8
تعداد بازديد از اين خبر : 4070