دوشنبه 10 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
انعقاد تفاهم نامه بیمارستان 1200 تخت خوابی قلب و عروق هوشمند شهید رجایی(پروژه ملی) در هتل اسپیناس
 به گزارش واحد روابط عمومی  مرکز: تفاهم نامه بیمارستان 1200 تخت خوابی قلب و عروق هوشمند شهید رجایی (پروژه ملی)  با حضور دکتر هاشمی مقام عالی وزارت ،معاونین ،دکتر نوحی رییس مرکز قلب وعروق شهید رجایی ، قائم مقام شرکت سامونگ آقای کیم ،مقامات وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات هتل اسپیناس در مورخ 26 اردیبهشت سال جاری انعقاد شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از برنامه‌ریزی وزارت بهداشت جهت ساخت 24 بیمارستان با حدود 20 هزار تخت از .طریق سرمایه‌گذاری خارجی خبر داد.

 دکتر اسدی لاری  قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل از برنامه‌ریزی وزارت بهداشت در گفتگو با واحد روابط عمومی مرکز درهمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، گفت: از آغاز طرح تحول نظام سلامت در دو سال گذشته تاکنون اقدامات زیادی در حوزه سلامت کشور انجام شده است که فارغ از همه کاستی‌ها منجر به رضایتمندی مردم بویژه در شهرهای کوچک شده و عدالت در دسترسی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بعد از برجام کشورهای خارجی به ورود به حوزه سلامت ایران علاقه‌مند شدند، افزود: اکنون اقدامات اولین کشورهایی که در این زمینه ابتدا اقدام کردند، در حال رسیدن به نتیجه است. بر این اساس برای اینکه دسترسی اطلاعاتی و نیازهای نظام سلامت ایران به صورت یکسان به همه کشورها ارائه شود، همایشی را در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی برگزار کردیم که در این همایش از شرکت‌هایی که قابلیت سرمایه‌گذاری و احداث بیمارستان در ایران را دارند، دعوت شده و مشارکت گسترده‌ای در این زمینه دارند.

اسدی لاری از تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری خارجی از 20 فروردین ماه در وزارت بهداشت خبر داد و گفت: تاکنون در این ستاد جلسات متعددی تشکیل شده و تمام موارد مربوط به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث بیمارستان، بحث‌های دارو و تجهیزات، مراکز سرطان، دیالیز، بهداشت دهان و دندان و... که از سوی کشورهای مختلف مطرح شده، در آنجا بررسی شده است. همچنین بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت از پایان سال گذشته تا کنون دانشگاه‌های علوم پزشکی وارد مذاکرات مستقیم با طرف‌های خارجی نمی‌شوند، بلکه کنشگری در ستاد وزارت بهداشت انجام شده و نیازهای متعدد مانند ساخت تخت، اقدام در زمینه حوزه عمومی، زباله‌سوز، کنترل عفونت‌های بیمارستانی و... در حوزه‌های مختلف از سوی معاونت‌ها به ستاد اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است تا اقداماتی که از سوی طرف خارجی انجام می‌شود، به هیچ عنوان امکانی برای تولید داخل آنها وجود نداشته باشد، ادامه داد: در این سرمایه‌گذاری‌ها تلاش‌ می‌کنیم که تولید و ساخت در داخل کشور اتفاق افتد. چرا که کار ما واردات نیست. بنابراین به هیچ عنوان وارد مقولات تولید داخل نمی‌شویم و در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی نیز به نحوی عمل می‌شود که امکان انتقال دانش فنی وجود داشته باشد.

اسدی لاری تاکید کرد که به هیچ عنوان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های خارجی، قراردادی با وزارت بهداشت بسته نمی‌شود، بلکه تنها اقدام وزارت بهداشت ایجاد تفاهم‌نامه‌ با دولت‌ها و مجموعه‌های وابسته به آنها است. بنابراین قراردادها را باید بخش خصوصی نظام سلامت انجام دهد و در زمینه ساخت مراکز و بیمارستان‌ها نیز دانشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به عملیاتی شدن این تفاهمات و سرمایه‌گذاری‌ها، گفت: دغدغه مقام معظم رهبری بسیار مهم و آویزه گوش همه ما است. از ابتدا هم تلاش ما این بوده که مسائل در این حوزه در حد مذاکره باقی نماند. البته از زمان نهایی شدن برجام شاهدیم که مذاکرات در حوزه سلامت نیز تشدید شد. به طویکه شرکت سامسونگ که یک شرکت معتبر در زمینه ساختمان‌سازی و بیمارستان‌سازی است، با بیمارستان شهید رجایی تفاهمات مفصلی انجام داده است. به طوریکه بعد از سفر رییس جمهور کره این مذاکرت جدی‌تر شد و مذاکرات برای ساخت بیمارستان 1200 تخت‌خوابی هوشمند شهید رجایی به مرحله اجرا درآمده و امروز شاهد این تفاهم نامه بودیم.

































دوشنبه 27 ارديبهشت 1395  12:6

آخرين تاريخ بازديد : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403  2:45:22
تعداد بازديد از اين خبر : 5391