دوشنبه 17 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
مصاحبه با مدیر منابع انسانی مرکز


خانم محسنی، از سوابق تحصیلی و موقعیت شغلی تان بفرمائید؟

ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان و همکاران،
بنده لیسانس مدیریت دولتی دارم و فعلا مستاجر پست مدیرمنابع انسانی هستم..و انشااله بزودی در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل خواهم داد.

برخی از سوابق شغلی تان را بفرمائید؟
شروع بکارم مهر ماه سال 1372 است .در دبیرخانه دفتر مرکزی،دفتر ریاست وپذیرش،
کارگزینی ،کارشناس امور اداری ،معاون منابع انسانی و مدیر منابع انسانی فعالیت کرده ام .

خانم محسنی مجرد هستید یا متاهل؟
مجرد .

آیا با پدر و مادرتان زندگی می کنید؟
پدرم را در هفته اول زندگی بعلت کنسر خون از دست دادم.
دوران ابتدایی را در روستای دهکلان در شهرستان سواد کوه استان مازندران با مادرم سپری کردم ودر سا ل1362 به تهران آمدم ودر خانه برادرم زندگی می کردم .بخا طر شرایط خاص،از ادامه تحصیل باز ماندم و بعد در حین کار، ادامه تحصیل دادم و در حال حاضر با خواهرم زندگی می کنم و مادرم در شهرستان می باشد.

تا چه اندازه می توانید به مادرتان سر بزنید ؟
متاسفانه بخاطر شرایط کاری نمی توانم زیاد به دیدنش بروم اما هر شب تلفنی با ایشان صحبت می کنم.

زندگی را بر چه اساسی استوار کردید؟
من عاشق مردم هستم و همه را دوست دارم واین منحصر به شخص ویا صنف خاصی نیست .خوشحالی مردم ،باعث خوشحالی من است و ناراحتی دیگران ،ناراحتی من است .کار را بعنوان وظیفه نمی بینم هر جا که فکر کنم لازم است شروع بکار میکنم و همیشه قبل از اینکه دیگران چیزی از من بخواهند پیشقدم می شوم.

چه مدتی است که بعنوان مدیر منابع انسانی فعالیت میکنید؟
ده ماه.

در طی این مدت چه تغییراتی در برنامه کاری داشته اید؟
من به تنهایی تغییری به وجود نیاوردم کارمان تیمی است و همه کارشناسان این قسمت در این امر سهم دارند.

چه تغییراتی را در برنامه آینده دارید؟
به شرط حیات جسمی وبه شرط حیات کاری و بر اساس وظیفه ای که به من سپرده اند ، برنامه هایی در نظر داریم که در آن همکاران برای انجام کارهای اداری،دیگر به ما مراجعه نکنند بلکه در محل کارشان جوابشان را دریافت کنند و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده این اتفاق تاچند ماه آینده خواهد افتاد با همکاری وراهنمایی ریاست محترم مرکز جناب آقای دکتر جلالی و معاون محترم توسعه جناب آقای دکتر رفعتی و گروه ITبیمارستان .

چگونه ایده های مختلف را از سطوح مختلف بیمارستان جمع آوری می کنید؟
خوشبختانه سیستمی داریم که در آن ارتباط با مدیریت خیلی راحت است .نه منشی داریم که وقت بدهد ،نه در بسته ای داریم که کسی پشت در بماند .گوشی دستی دارم که همه می توانند با من تماس بگیرندو اگر بعضا نتوانم پاسخ بدهم ، با شماره های که روی گوشیهایم ثبت می شود تماس می گیرم.

خانم محسنی ساعت کاری شمابه چه صورتی می باشد؟
من در قید ساعت کاری نیستم تا هر وقت که کار باشد من در بیمارستان می مانم حتی شده شبهایی که در بیمارستان ماندم تا کارهای محوله را به پایان برسانم .

در نشست های که دانش فردی افراد بیش از شماست ، چگونه جلسه را اداره می کنید؟
خوشحال می شوم و از دانش آنها برای پیشبرد اهداف سازمان که برای پیشبرد اهداف کشور نیز مفید است ، استفاده می کنم و افرادی که کار بلد و وارد هستند را معرفی می کنم تا آنها پیشقدم باشند.

نظام انگیزشی شما درمرکز چگونه است؟
درمورد همکاران،سعی می کنم هر کسی را بر اساس توانایی هایش ،در جای مربوطه قرار دهم تا سیستم بتواند بهتر از آنها استفاده کند ضمنا هر کس هر کاری می تواند باید به صورت بسیجی انجام دهد
مثلا خود شما که جدیدا به بخش روابط عمومی رفته اید(اشاره به نویسنده مطلب) انتخاب درستی بوده و به خاطره علاقه ای که به این کار دارید ،درست در جای خودتان قرار گرفته اید ( حتما این مطلب رابنویسید )
دراینجا لازم میدانم عرض کنم که به نظر من بسیج یک تفکر است یک فرهنگ ویک عشق است وقرار نیست از این نام، نانی برای خودمان بپزیم . امیدوارم که بنده با اعمال و رفتارم شرمنده خون شهدا نباشم.

گسترش روابط غیر رسمی تا چه حد می تواند مانع یا عامل پیشرفت در مرکزباشد؟
سوال خیلی خوبی است روابط دوستانه اگر درست و معقول باشد عامل پیشرفت در سازمان یا در مملکت است .من بخاطر مسئولیتی که دارم کمتر می توانم پیش دوستان باشم وچون تحولات بزرگی در حال صورت گرفتن است و حجم کار ما زیاد است بعضی وقتها دیگران را نمی بینم و یا صدایشان را نمی شنوم وامیدوارم فکر نکنند که خدای ناکرده دچار غرور کاذب شده ام و یا نمی خواهم با دیگران ارتباط برقرار کنم. من نمی توانم بگوییم که فاقد ایراد هستم و در همین جا از همکارانی که به هر دلیل از من ناراحتی دارند حلالیت می طلبم .

این مرکز چند پرسنل دارد و کدام مسائل آنان د رحیطه کاری شما می باشد ؟
2000نفر در این سازمان مشغول بکار هستند اعم از هیئت علمی وپرسنل رسمی و پیمانی و قراردادی با عناوین مختلف که تمام کارهایشان اعم از جذب، نگهداشت ، ارتقا،آموزش توانمند سازی،بازنشستگی و هر چه مربوط به یک کارمند در طی 30 سال خدمت باشد،در حیطه کاری ما است .متاسفانه بر خلاف تصور بعضی از دوستان که فکر می کنند کار اداری راحت و بی دردسر است و ما سیستم درمانی را درک نمکنیم ،اینجا حجم کار خیلی بالاست و پرسنل اینجا گمنام هستند و کسی کارو زحماتشان را نمی بیند.وماخودمان را خدمتگزار خدمتگزاران بیمار می دانیم . در واقع خادم الخادمین هستیم .

خانم محسنی اوقات فراغت را چگونه می گذرانید؟
اگر اوقات فراغت داشته باشم به مطالعه ، طبیعت و دیدن عزیزانم سپری می کنم .خصوصیت خاص من اینست که خیلی اهل دیدن مغازه وویترین ها نیستم .

آیا اهل سینما و ورزش هستید؟
در گذشته ورزشکار بودم . کاپیتان تیم والیبال در دبیرستان بودم به بستکبال و ورزش های رزمی هم علاقه دارم و افتخار حضور در بسیج و سپاه را داشته ام و دوره آموزش نظامی را در آنجا گذرانده ام .


چه دوره های آموزشی برای پرسنل دارید؟
اداره توانمند سازی نیروی انسانی جزو12 اداره ای است که تحت نظر مدیرمنابع انسانی انجام وظیفه می کند که کلیه نیاز های آموزشی پرسنل در حوزه های تخصصی و عمومی را عهده دار است و امتیازاتی که طبق قانون به آنها تعلق می گیرد را بررسی می کند .
خوشحالم که اعلام کنم در این مدت کوتاه ،آموزشهای زیادی صورت گرفته ازجمله دوره ICDLبرای 800 نفر در طی هفت ماه که مشکلات خاص خودش را داشت که اگر کم و کسری داشت همین جا از همه عذر خواهی می کنم
دوره اطفا حریق ، برای 1500 نفر در ایستگاه 84 آتش نشانی تهران دوره های تخصصی در واحد های مختلف دوره تفسیر و تجوید قرآن کریم دوره مهدویت در 8جلسه که امیدوارم این دوره حداقل اخطاری برای من روسیاه باشد که بتوانم زندگی ام را بر اساس زندگی مهدوی بسازم چون همه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سر سفر ه امام زمان نشسته ایم .

هدف گذاری در سازمان چگونه انجام می شود؟
در اینجا(ساختمان مدیریت منابع انسانی ) هیچ محدودیتی نیست. همکاران اختیار برای تصمیم گیری در محدوده کاری خودشان را دارند. اینجا همه ، همه کاری انجام می دهند .کارشناس ها به کار هم وارد هستند و و حق اظهار نظر دارند . ماصحبت ها را به شور می گذاریم و با نظر مافوق به صورت عملی در می آوریم و براساس قوانین سازمان تصمیم می گیریم

فکر نمی کنید اینهمه شغل ومسئولیت برای یک نفر سنگین و سخت باشد ؟
مسلما همین طور است سنگین می باشد و وقت زیادی را از من میگیردچون این همه، در کنار کار اصلی من می باشد و با توجه به شخصیتم، که می خواهم همه کارها را درست انجام دهم فشار زیادی را متحمل می شوم .هر کدام از این کارها دل خیلی ها را شاد می کند و من بنا به دستور مقام محترم ریاست قبول کرده ام و همین جا از همه دعوت می کنم که بیایند و بعضی از کارها را قبول کنند .از گوشه گیری انزوا خارج شوند.

در آخر چه پیغامی برای پرسنل دارید؟
سعی کنیم دیگران را زود قضاوت نکنیم و از کنارآنها بی تفاوت رد نشویم ،نه به این معنی که در زندگی دیگران تفحص کنیم بلکه با رعایت اصول اخلاقی کمی از بار مشکلات همکاران و دوستان را کم کنیم. فرصت را غنیمت می شمارم از همه عزیزانی که در رشد و ارتقا من نقش داشته اند تشکر و قدر دانی می نمایم مادر فداکارم ، برادر بزرگم و همسرش ، استاد اخلاق سرکار خانم سلیمانی و دوستان بزرگوارم سرکار خانم دکتر فرخ زاده و همسر گرانقدر شان جناب آقای دکتر افتخاری ، تیم پزشکی ام (جناب آقای دکتر یوسف نیا ، حناب آقای دکتر کیاور سرکار خانم دکتر صادق پور ، جناب آقای دکتر غلام پور ، جناب آقای دکتر توتونچی ) و همکاران پرستاری در بخش های اتاق عمل و بیهوشی ، جراحی زنان ، آی سی یو بی و خصوصی یک و بخش های پاراکلینیکی که هیچوقت نتوانستم به قدر و اندازه شان از آنان تقدیر کنم همچنین از استاد گرانقدرم جناب آقای نیکورزم بی نهایت تشکر می کنم که به من فرصت امتحان پس دادن را دادند و به خاطر من از خودشان گذشتند .از اساتید گرانقدرم جناب آقای دکتر جلالی ،جناب آقای دکتر رفعتی و حاج آقای قریشی بی نهایت تشکر می کنم که به من اعتماد نمودند تا انجام وظیفه نمایم و همچنین از همکاران خوبم در اداره نیروی انسانی بطور ویژ ه تشکر می کنم که با همکاری و همدلی خود اینجانب را در این مسئولیت خطیر یاری می رسانند.

توضیح به اینکه سر کار خانم محسنی عضو تیم استراتژیک مرکز ،کارشناس مسئول دفتر هیئت تخلفات ، دبیر شورای سیاست گذاری فرهنگی ،دبیر کمیته کارکنان و امور رفاهی، دبیر کمیته آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی ،دبیر کمیته ترویج فرهنگ قرانی ،دبیر کمیته تربیت بدنی ،عضو کمیته پیشنهادات و انتقادات قدر دانی ،عضو تیم شناسنامه شغلی ،نماینده ریاست محترم مرکز در دفتر امور زنان دانشگاه علوم پزشکی تهران و...می باشد.


گزارشگر : معصومه قدیری
عکس از : معصومه قدیری
دوشنبه 26 تير 1391  14:20

آخرين تاريخ بازديد : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403  10:21:46
تعداد بازديد از اين خبر : 5965