شنبه 29 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
از مرکز تحقیقات مداخلات قلبی وعروقی بیشتر بدانیم؟

دکتر حسینعلی بصیری رئیس مرکز تحقیقات مداخلات قلبی و عروق ، استاد و عضو هیأت علمی مرکز در گفتگو با خبرنگار واحد روابط عمومی : این مرکز را یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در کشور خواند که فعالیتهای بنیادین و روشهای نوین مداخلات را رصدکرده و به تحقیقات و پژوهشهای گسترده در این زمینه می پردازد .

رئیس مرکز تحقیقات مداخلات قلبی وعروقی در ادامه افزود : حدود سه سال و نیم است که این مرکز بصورت جد فعالیت می کند و کلیه تحقیقات و پژوهشهای اینترونشن را زیر نظر دارد و اعضای این مرکز تماماً در رشته اینترونشن فعالیت داشته و کلیه طرح های تحقیقاتی و پایان نامه های این رشته در کمیته ای که چهارشنبه یک هفته در میان برگزار می گردد ، بررسی شده و در نهایت پس از تصویب به شورای پژوهشی مرکز جهت بررسی ارائه می گردد .

این مرکز دارای مقالات بسیاری در رشته اینترونشن می باشد که در نشریات پزشکی داخل وخارج از کشور انتشار یافته و کتابهای زیادی توسط اساتید این رشته چاپ گشته است که علاقمندان می توانند از آنها بهره بجویند .

دکتر بصیری در ادامه به ایده ها و نوآوری هایی در زمینه مداخلات قلبی و عروقی اشاره کرد و افزود: پس از رسیدن به نتیجه نهایی ، آنها را حتما" خبری خواهیم کرد . در عین حال نظریات ، پیشنهادات و اختراعاتی که همکاران ما در مراکز دانشگاهی دیگر دارند می توانند طی طرح تحقیقاتی به ماارائه ودر شورای پژوهشی مرکز بررسی گردد و پس از تصویب طرح،همکاران می توانند از امکانات این مرکز استفاده و ما هم نیز روی مطالب آنها با کادر مجربی که داریم فعالیت نماییم و دنباله کار آنها را با حضور محقق پیگیری کنیم .

این عضو هیأت علمی در ادامه به ارتباط بین این مرکز با مرکز تحقیقات کاردیوژنتیک اشاره کرد وافزود باهمکاری‌های فیمابین می توانیم طرح های تحقیقات مهمی که داریم را بهره برداری کنیم و گام های مهم و موثری در سلامت جامعه برداریم و طبق مذاکرات انجام شده با مرکز کاردیوژنتیک مصوب شد اعضاء این مرکز بصورت دائمی در جلسات شورای پژوهشی مرکز ما شرکت کرده و در طرح های تحقیقاتی ما سهیم باشند .

در انتها دکتر بصیری خاطر نشان کرد : یکی از فعالیتهای خوب این بیمارستان ایجاد مراکز تحقیقاتی بود ،بدین علت که رشته قلب وعروق همانند قبل بصورت یک رشته نیست و به چندین شاخه اختصاصی و تخصصی همانند : اینترونشن ، الکتروفیزیولوژی ، بیماریهای دریچه ای قلب ، کاردیوژنتیک و اکو و سایر رشته هاتقسیم شده است و هر محقق می تواند در رده ، تخصص و علاقه خود  باهریک از این مراکز تحقیقاتی فعالیت نماید و در نهایت می توانند به نتایج مهم ، موثر و کاربردی دست یابند .


خبرنگار: پیام احمدی کاشانی
عکس از : حامد لطفی

يکشنبه 14 شهريور 1395  13:2

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 28 ارديبهشت 1403  18:29:6
تعداد بازديد از اين خبر : 4337