شنبه 15 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
حضور تیم پزشکی مرکز قلب و عروق شهید رجایی در سمپوزیوم قلب بیمارستان امام خمینی (ره)
 

به گزارش واحد روابط عمومی مرکز،سمپوزیوم یک روزه با موضوع Advanced Multimodality Imaging in Ischemic Heart Disease با همکاری مرکز تحقیقات تصویربرداری سلولی،مولکولی و زیر شاخه ایرانی قلب و عروق ISMRM در مورخ 17 فروردین ماه سال جاری با حضور تیم پزشکی مرکز قلب و عروق شهید رجایی در بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد.

 با توجه به اینکه شایعترین عامل مرگ و میر در حال حاضر بیماری قلب وعروق است و لزوم پردازش به روش های تشخیصی دقیق و شناسایی مراحل اولیه این بیماری در دنیا مورد توجه قرار گرفته ، در این خصوص همایش ها و کنفرانس ها و سمپوزیوم های متعددی در دنیا برگزار می شود و با توجه به اینکه روش های غیر تهاجمی جهت تشخیص و پیگیری این بیماری ها بیشتر مورد توجه قرار دارد .

زمینه این همایش فراهم شده تا بزرگان علوم قلب وعروق کشور و دنیا ، در زمینه روش های غیر تهاجمی تشخیصی اکو ، ام آر آی ، سی تی اسکن و پزشکی هسته ای ( اسپکت و پت )‌در کنار هم این موضوع مهم را به بحث و تبادل نظر بگذارند ، تا در ماحصل این همایش بتوان پیشرفتی را در زمینه چگونگی کاربر در روش های مختلف تشخیصی اولیه قلب وعروق کشور داشته باشیم .

 


این همایش با همکاری زیر شاخه ام آر آی قلب و عروق بخش ایرانی انجمن بین المللی ام آر آی به ریاست دکتر علیزاده ثانی ، عضو هیأت علمی مرکز قلب وعروق شهید رجایی ومرکز تحقیقات تصویر برداری سلولی و ملکولی دانشگاه تهران و بنیاد ملی نخبگان برگزار شد .

سمپوزیوم یک روزه تحت عنوان « روش های مختلف تصویر برداری پیشرفته در تخیص بیماری های عروق کرونر قلبی » برگزار شد.

 



دکتر شجاعی فرد عضو هیأت علمی مرکز قلب وعروق شهید رجایی در خصوص استفاده از اکو کاردیوگرافی ساده و پیشرفته در تشخیص تنگی عروق کرونر قلبی و عوارض مرتبط با آن سخنرانی کردد . این مباحث ، همراه با روش های جدید تصویر برداری اکو کاردیوگرافی از جمله اکو سه بعدی ، و روش های دفورمیشن میوکارد ارائه شد .  
خانم دکتر علیزاده ثانی نیز درخصوص مقایسه روش های مختلف تصویر برداری و نکات قوت و ضعف هر زمینه و دستورالعمل های بین المللی کاربردی آنها در تشخیص بیماری قلبی و بخصوص چگونگی کاربرد ام آر آی قلب وعروق مطالبی را ارائه داد .

دکتر حمیدرضا پورعلی اکبر رئیس بخش تصویربرداری و عضو هیئت علمی مرکز قلب و عروق شهید رجایی نیز بعنوان یکی از اعضاء هیئت رئیسه حضور داشت.

 

خبرنگار : اکرم بیاتی خبرنگار و رابط روابط عمومی بخش تصویربرداری 
تایپ: فاطمه اسمعیلی

دوشنبه 21 فروردين 1396  16:16

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 14 ارديبهشت 1403  22:19:21
تعداد بازديد از اين خبر : 3262