پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
مصاحبه با رئیس بخش CCU.G دکتر فرشاد شاکریان فوق تخصص اینترونشنال






دکتر شاکریان در بخش جدید سی سی یوجی چه کارهای انجام خواهید داد؟

بخش جدیدی که افتتاح شده به اسم سی سی یو جی، بخشی است که در آن بیمارانی که در بخش الکتروفیزیولوژی،برایشان مورد آنژیوگرافی کرونر انجام گرفته وبا بالن یا فنر و یا استنت رگ هایشان باز شده ویا بیمارانی که برای درمان اختلالات ریتم قلب ، پروسه های الکتروفیزیولوژی در مورد شان انجام شده یاباطری قلب وپیس میکر ودستگاه های شوک دهنده ICDنصب شده باید تا 24 ساعت بعد از فرایند تحت نظر باشند و مانیتور بشوند و جاهایی که وسایل برایشان تعبیه شده چک شود که خونریزی نکند، این نوع مراقبت ها و فعالیت ها بصورت فوق تخصصی در این بخش انجام می شود .

این بخش چند تخت دارد و چند نیرو نیاز دارید؟
امکاناتی که در این بخش وجود دارد 28تخت با تمام امکانات مانیتورینگ وبه شکل سی سی یو بسیار مجهز وپیشرفته با امکانات کامل دیده میشود با توجه به اینکه بالاترین استاندارد در این بخش تعریف شده است ما به ازاء هر دو تخت یک همکار پرستار در بخش داریم و پزشکان بصورت مکرر در بخش حضور و حتی در کشیک شب هم همکاران فوق تخصص حضور دارند که اگر بیماران دچار مشکلی شدند ویزیتشان توسط فوق تخصص صورت پذیرد.

آقای دکتر بیماران چه مدتی در بخش می مانند و با چه شرایطی مراجعه ومرخص می شوند؟
نکته مهمی که این بخش را از سایر بخش های دیگر متمایز می کند به این شکل است که بستری بیماران به زمانی کمتر از 24 ساعت می رسد و سیاست کلی بر اقامت کمتربیمار در بیمارستان و حذف پروسه های طولانی و هزینه سنگین بستری می باشد.
ما در این بخش پروسه ای را برنامه ریزی کردیم که بیماران صبح اول وقت با آزمایشات و اکوبستری و کارشان انجام می شود و روز بعد و بیشتر اوقات همان روز، بعد از ظهر مرخص می شوند که دراینصورت هم بیمار راحت است وهم هزینه کمتر ی پرداخت می کند وهمچنین عفونت های بیمارستانی کاهش می یابد و عوارض بعدی کمتر ی دارد .

بخش CCU.G را چگونه ارزیابی می کنید ؟
با توجه به شرایط و امکاناتی که در این بخش داریم ، فضای فیزیکی مناسب و امکانات کامل با همه استانداردها به شخصه تا حد ی که آشنایی دارم در بیمارستانهای دیگر چنین شرایطی وجود نداشته یا کم دیده ام .البته ما در ابتدای کار بخش هستیم ولی پیش بینی میکنیم که بخش موفقی داشته باشیم .

آقای دکتر چه نیروهایی را در بخش بکار می گیرید؟
نیروهای پزشکی این بخش تماما" فوق تخصص هستند و ما حتی از همکاران متخصص هم در بخش استفاده نمی کنیم و کارها تماما" فوق تخصصی وبسیار دقیق و ظریف می باشد و همکاران پرستاررا، از بهترین پرستاران نمونه انتخاب نموده که تجربه دار و باسابقه هستند و در بخش های دیگر آموزش کافی دیده اند .

دکتر شاکریان این فعالیت ها را در بخش با چند تخت آغازکرده اید؟
ما فعلا با تعداد 10 تخت شروع کرده ایم، روزانه هشت تا ده بیمار را پذیرش می کنیم تا زمانی که پرسنل بخش تکمیل شده وآن موقع با 28 تخت ادامه می دهیم و بیما ران سریع بستری و ترخیص می شوند.حجم زیاد فعالیت درمانی را در مدت کوتاهی انجام خواهیم داد که هم بیماران رضایت کافی داشته باشد و هم تخت بیمارستان کمتر اشغال شود .

گزارشگر: معصومه قدیری
عکس از : معصومه قدیری
سه شنبه 24 مرداد 1391  15:17

آخرين تاريخ بازديد : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403  2:31:27
تعداد بازديد از اين خبر : 5647