پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
دومین جلسه کمیته امور هیات علمی ایثارگران برگزار شد
 
در دومین جلسه کمیته امور هیات علمی ایثارگران که صبح امروز 25 مرداد 1391 با حضور دکتر گتمیری مدیر روابط عمومی و رئیس کمیته امور هیئت علمی ایثارگران، دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه، دکتر گرجی عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و دبیر کمیته امور هیئت علمی ایثارگران، دکتر علیرضا جلالی فراهانی رییس مرکز آموزشی پژوهشی قلب شهید رجایی، دکتر بیک محمدی عضو هیات علمی بیمارستان امام خمینی، دکتر پارسا اعضای کمیته امور هیئت علمی ایثارگران در بیمارستان مرکز قلب شهید رجایی برگزار شد، بر لزوم برگزاری مراسمی با حضور اعضای هیات علمی ایثارگر دانشگاه و طرح مسایل مورد علاقه آنان در فضایی صمیمی تاکید شد.
دکتر گتمیری، رئیس کمیته امور هیات علمی ایثارگران در ابتدای این جلسه استناد به قرآن و احادیث را در جلسات کارگشا و راهگشا دانست و با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: «انَّ التَّواضُعَ لا یَزیدُ الْعَبْدَ الَّا رَفْعَةً فَتَواضَعُوا یَرْحَمُکُمُ اللَّهُ» فروتنی‏ جز بر سربلندی بنده‏ نیفزاید، پس تواضع کنید، خدایتان شما را رحمت‏ کند و در جایی دیگر از معصومین نقل شده است که تواضع و ایمان به خدا دو نعمتی هستند که وقتی خدا آنرا عطا می کند هیچ حسادتی را در خلق بر نمی انگیزد. در منابع ادبی نیز بیان شده افتادگی آموز اگر طالب فیضی/ هرگز نخورد آب زمینی که بلند است و امیدوارم که همگی بتوانیم از نعمت تواضع و فروتنی برخوردار شویم.
وی در ادامه به برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی ایثارگران دانشگاه اشاره کرد و گفت: در نظر داریم تا با برنامه ریزی منطقی، اهداف و نحوه برگزاری این گردهمایی را مشخص کرده و با شناسایی گسترده ایثارگران، دانشگاه را نیز از برکات وجود آن بهره مند سازیم.
رئیس کمیته امور هیات علمی ایثارگران دانشگاه، بر تعیین زمان، اهداف و مدل مناسب برای گردهمایی تاکید کرد و افزود: از این نشست قطعا ایده های مناسبی حاصل می شود که می تواند منشاء اثرات خوبی در دانشگاه شود.
دکتر گتمیری همچنین 3 ماه آینده را فرصت مناسبی برای ساماندهی امور دانست و گفت: باید زمان این گردهمایی را به گونه ای تعیین کنیم که تحت الشعاع دیگر برنامه های دانشگاه قرار نگیرد و از فضای اطلاع رسانی خوبی برخوردار باشد.
وی خواستار روشن سازی اهداف و برنامه های آتی در این حوزه شد و تصریح کرد: بهتر است نقشه راهی برای فعالیت های آتی در این حوزه داشته باشیم و از ایثارگران علاقمند و با انگیزه دعوت کنیم تا هر کدام بسته به علایق خود در کمیته های مختلف آموزشی، پژوهشی، ورزشی و ... عضو شوند و از توانایی های آنها برای ارتقاء شرایط خودشان بهره مند شویم.
رئیس کمیته امور هیات علمی ایثارگران، برگزاری این گردهمایی را موجب ارتباط چهره به چهره و تازگی دیدارها خواند و افزود: به نظر می رسد بزرگترین مجموعه اعضای هیات علمی ایثارگر متعلق به دانشگاه علوم پزشکی تهران است و بسیاری از افراد توانایی هایی دارند که در صورت همفکری و تقویت آن می تواند در آینده کشور و نظام تاثیر گذار باشد.
دکتر گتمیری همچنین از پیشنهاد برگزاری نمایشگاه در حاشیه گردهمایی استقبال کرد و گفت: اعضای ایثارگر می توانند آثار و نوشته های خود را برای این نمایشگاه ارسال نمایند و حتی می توان عکس های حضورشان در جبهه را برای این نمایشگاه ارسال کنند.
وی اعضای هیات علمی ایثارگر را برای دانشگاه یک سرمایه و دفینه ارزشمند دانست و گفت: این گردهمایی به منظور شناسایی سرمایه های فکری و معنوی دانشگاه بوده و در نهایت موجب ارتقاء دانشگاه خواهد شد.
در این نشست همچنین دکتر گرجی، دبیر کمیته امور هیات علمی ایثارگران، ضمن تاکید بر لزوم توجه به رویش ها به جای ریزش ها گفت: می توان با ارسال لیست 140 نفری اعضای هیات علمی به واحدهای مختلف از آنها خواست تا اعضای هیات علمی ایثارگر بیشتری را معرفی نمایند.
وی با اشاره به شکل گیری کمیته های اجرایی افزود: تا زمان برگزاری این گردهمایی فرصت داریم تا کمیته ها را طراحی کرده و برای آن عضو گیری نماییم چرا که از این طریق می توان مشکلات افراد را با دست خودشان حل کرد.
دکتر گرجی 5 آذر را که همزمان با هفته بسیج و بعد از ایام تاسوعا و عاشورای حسینی است زمان مناسبی برای این گردهمایی خواند و تصریح کرد: می توان در حاشیه این گردهمایی نمایشگاهی از فعالیت ها، کتب، دست نوشته ها و عکس ها برگزار کرد.
دبیر کمیته امور هیات علمی ایثارگران، تقسیم افراد در کمیته های مختلف بسته به علایق، خصوصیات روحی و انگیزه ها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید توان و ارزش های این افراد را در دانشگاه زنده نماییم و از آنها بخواهیم که هر کدام بسته به توانایی هدایت و مشاوره دانشجویان را برعهده گیرند.
عضو هیات علمی دانشکده مدیریت، با تاکید بر تعیین وقت کافی برای گپ و گفت و همفکری اعضا در گردهمایی خاطر نشان کرد: کمیته های اجرایی به منظور پی گیری مشکلات افراد در قالب موضوعات مختلف بوده و در واقع به شیوه ای تسهیل گر برای افزایش آگاهی و اطلاعات اعضا تبدیل خواهد شد.
دکتر مقیمی مدیر امور ایثارگران دانشگاه، نیز از اجرای این برنامه از طریق دفتر امور ایثارگران و با هدایت کمیته امور اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: خدارا شاکریم که موضوعات در کمیته ها با جدیت در حال پی گیری است.
وی افزود: همانگونه که در دستورالعمل آمده پس از برگزاری این کمیته ها لازم است که شورای هماهنگی ایثارگران را تشکیل دهیم که مجموعا این شورا متشکل از معاونین دانشگاه، مسئول بسیج، نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و دفتر امور ایثارگران بوده و پیش بینی شده سالانه 3 بار این جلسات برگزار می شود و کمیته باید گزارشات خود را در این جلسات ارائه نمایند.
مدیر امور ایثارگران دانشگاه، با اشاره به شناسایی حدود 140 نفر از اعضای هیات علمی ایثارگر گفت: با توجه به آنکه هنوز از برخی از این اعضا اطلاعات کافی در اختیار نداریم، از یکی از همکاران خواستیم تا به صورت مرتب این اطلاعات را تکمیل نمایند.
در ادامه دکتر جلالی فراهانی، با پیشنهاد روزهایی به منظور برگزاری گردهمایی گفت: هفته دفاع مقدس و یا روز بسیج زمان های مناسبی برای برگزاری این گردهمایی هستند اما با توجه به زمان کمی (یکماه) که تا هفته دفاع مقدس باقی است به نظر می رسد روز بسیج فرصت مناسب تری را در اختیار قرار دهد.
وی همچنین از حضور 20 تا 30 عضو هیات علمی ایثارگر در مجموعه بیمارستانی شهید رجائی خبر داد و خواستار شناسایی دقیق تری از اعضای ایثارگر در مجموعه ها شد.
رییس بیمارستان شهید رجائی، انتخاب شعاری مناسب برای این گردهمایی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پیشنهاد می کنم از سرداران محبوب دفاع مقدس برای حضور در این گردهمایی و سخنرانی دعوت شود و بخش عمده این نشست را به دست ایثارگران بسپاریم تا از طریق بارش افکار بتوانیم ایده های مناسبی جمع آوری نماییم.
دکتر پارسا نیز بر لزوم برگزاری بخشی از همایش به صورت هم اندیشی تاکید کرد و خواستار حضور پررنگ اعضای هیات علمی ایثارگر در این گردهمایی شد.
لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد نشست آینده این کمیته 15 شهریور ماه در دفتر امور ایثارگران دانشگاه برگزار شود.
چهارشنبه 25 مرداد 1391  7:26

آخرين تاريخ بازديد : چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403  23:18:19
تعداد بازديد از اين خبر : 3413