پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
اولین جشنواره ارزشیابی بخش های بستری از نظر استانداردهای اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی در مرکز قلب و عروق شهید رجائی
به گزارش روابط عمومی مرکزآموزشی،تحقیقاتی ودرمانی قلب وعروق شهیدرجایی، اولین جشنواره ارزشیابی بخشهای بستری بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی در تاریخ 6شهریورماه 1391 با حضور دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز،معاونین ،مدیر پرستاری ،سوپروایزرها ،گروه حاکمیت بالینی و نمایندگان معاونت درمان دانشگاه در مرکز قلب و عروق شهید رجائی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه سلطانی مدیر پرستاری پس از خیرمقدم به حضار بر اهمیت استقرار استانداردهای اعتبار بخشی و حاکمیت بالینی در مرکز تاکید کرده و اعلام نمودند یکی از برنامه های مهم دفتر پرستاری نظارت بر نحوه ارائه خدمات به بیماران می باشد.
ایشان پارامترهای مختلفی در خصوص ارزشیابی را مورد بحث قرارداد و افزود:نکته ای که بایدبه آن بیشتربه آن اشاره شود مراقبت ازبیماراست. وبایدفلسفه اصلی حضور پرستار در بیمارستان درمدلهای مختلف ودربعدهای کمی وکیفی دیده شده و مورد ارزیابی قرار گیرد.مدلهای اعتباربخشی،حاکمیت بالینی وایزو خواستارپیشرفت هرچه بیشتراین موضوع است که بتوانیم وظیفه خود را به نحو مناسب تری برای بیمار انجام دهیم.
سلطانی در ادامه گفت:وظیفه خود میدانم که دراین راستا قدمی بردارم وازکل مجموعه پرستاری تشکرکنم ومطمئنا"ریاست مرکز تشویق بهتری را در این زمِینه خواهدداشت. ما در روزپرستار افرادی را به عنوان نمونه معرفی کردیم وحال بدنبال آن هستیم که در مقاطع مختلف بتوانیم در راستای اجراء برنامه های نظارتی توسط دفتر پرستاری،همکاران کوشا ، ساعی و افرادی که با تلاش و کوشش مظاعف خود منجر به ارتقاء کیفیت ارائه خدمات به بیماران میشوند ، شناسائی گردیده و مورد قدردانی قرار گیرند.
در ادامه دکتر گل پیرا مدیر نظارت بر درمان و مسئول حاکمیت بالینی ضمن خیرمقدم به حضار گرامی ،به روند ارزشیابی در طی یک ساله گذشته پرداخته و از تیم حاکمیت بالینی که در طی این دوره ایشان را همراهی نمودند کمال تشکر و قدردانی کردند.و سپس گزارشی در مورد نحوه انجام ارزشیابی و محورهای مورد ارزیابی ارائه نمودند.
محورهای مورد نظر شامل
1. : پرونده بیماران
2. آموزش ومدیریت بخش
3. ایمنی بیماران
4. بهداشت وکنترل عفونت
5. تجهیزات
6. گزارش نویسی و ثبت مستندات
7. ترالی اورژانسی وداروها
8. مراقبت های پرستاری وبالینی
9. رضایتمندی بیماران
10. محورهای حاکمیت بالینی
بوده است.ایشان نتایج تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب شده از ممیزی 20 بخش بستری مرکز را بصورت نمودارهای مجزا و بر اساس حیطه های مورد بحث ارائه کردند.و به مواردیکه همکاران باید به آنها بیشتر توجه نمایند اشاراتی نمودند و ذکر نمودند اهمیت انجام اینگونه ممیزیها در درجه اول کسب مراقبت مناسب از بیماران و در درجات بعد آماده سازی مرکز برای ورود به ممیزی اعتبار بخشی در استانداردهای ملی و بین المللی است و امید است با یاری کلیه همکاران درمانی و اداری در مرکز شاهد کسب حداکثر امتیاز ممکن باشیم.
در انتها ایشان از اعضاء تیم ممیزی مومنی ، رستمی ، مایل افشار و کاشانیان فرد که خالصانه و بدور از هرگونه حاشیه در روند ارزیابی ها کمک نمودند تشکر و قدردانی کردند.
سپس رئیس مرکز پس از تشکر از ارائه روند ارزیابی اعلام نمود : مرکز قلب و عروق شهیدرجایی بهترین مرکز در ارائه خدمات قلب و عروقی در خاورمیانه می باشد و این جمله دورنمای برنامه پنج ساله استراتژیک ما خواهد بود وآن نتیجه زحمات اساتید ،مدیران،مسئولین و عده ای از کارکنان مرکز بوده که در چندین هفته متوالی زحمت کشیدند و برنامه استراتژیک مرکز را تدوین کردند.
دکتر علیرضا جلالی در ادامه اشاره کرد با توجه به استعدادها و پتانسیل هایی که در مرکز وجود دارد،چشم انداز ترسیم شده دور از انتظار نمی باشد و قطعا" در آینده ای نه چندان دور ما به این نقطه خواهیم رسید و همگان شاهد خواهیم بود که مرکز در سطح دانشگاه علوم پزشکی تهران ، کشور و خاورمیانه بهترین مرکز در حوزه قلب و عروق خواهد بود و این انجام خواهد شد با دستان پرتوان اساتید پرستاران و پرسنل گرامی و زحمتکش مرکز.
ایشان در ادامه بر اهمِت بیمار محوری از دیدگاههای علمی ، اعتقادی ، دینی و انسانی تاکید کرده و یادآوری نمودند که فرآیند ارزشیابی بخشها امری مستمر بوده و برای آنکه شاخصی از وضعیت عملکرد در اختیار سِستم قرار گیرد گزارشهای آن بصورت فصلی در مرکز ارائه خواهد شد. و برای ایجاد حس تعلق سازمانی و ارج نهادن به کوشش و تلاش همکارانی که در این موضوع دقت و عملکرد بیشتری از خود نشان دهند و بتوانند با ارائه یک کار تیمی خوب جهت استقرار استانداردهای ملی اعتبار بخشی باعث ارتقائ بیش از پیش کیفیت ارائه خدمات مناسب به بیماران شوند مورد تشویقهای شایسته معنوی و مادی قرار خواهند گرفت.
در پایان برگزیدگان اولین دوره ارزشیابی بخشهای بستری اعلام شدند .
دو بخش خصوصی 2 و Post CCU B با کسب بالاترین امتیاز مفتخربه کسب لوح تقدیر و جایزه ویژه ریاست ، به مبلغ بیست میلیون تومان گردیدند.
این جایزه به پاس قدردانی از زحمات و تلاش کلیه پرسنل دو بخش در تمامی رده های درگیر به آنان تقدیم گردید.



گالری عکس: public-relationship.old.rhc.ac.ir/fa/gallery/38/PhotoList/اولین.جشنواره.ارزشیابی.بخش.های.بستری.html
خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

چهارشنبه 8 شهريور 1391  9:45

آخرين تاريخ بازديد : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403  22:27:40
تعداد بازديد از اين خبر : 3823