دوشنبه 17 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
ارزیابی استقرار استانداردهای اعتباربخشی در مرکز آموزشی تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، در مورخ 30 مهرماه سال 1391 دکتر کسانی قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به همراه تیم کارشناسی در مرکز قلب شهیدرجایی حضور یافتند و از بخش ها و مستندات بازدید کردندو ارزیابی های لازم را انجام دادند.
دکتر کسانی ابتدا به همراه تیم خود درسالن همایش مرکز در جمع رئیس ، معاونین ، مدیران و سرپرستاران حاضر شده و ضمن عرض سلام به دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکزو همکاران مرکز، امیدوار شد امروز بتوانیم با همدیگر و در کنار همدیگر راهکارهای مناسبی را برای استقرار اعتبار بخشی در بیمارستان بررسی کنیم و به نتایج مثبتی دست یابیم.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود،بسیاری از رئوسای مراکز درمانی از من سوال می کنند با توجه به وضعیت تحریم ومشکلات اقتصادی،آیا هم اکنون زمان اعتباربخشی است؟
و من در جواب به آنان می گویم: بله الان وقت اینکار است، در زمانی که آرامش وپول و همه چیز است مدیران حرفه ای زیاد کارائی شان را نشان نمیدهند، مدیران حرفه ای خودشان را در بحران ها  نشان می دهند.
ایشان یادآور شد،یکی از ویژه گیهای مهم مدیران حرفه ای این است که برنامه ریزبوده  و مطابق با برنامه عمل می کنند و اولویت بندی را مد نظر قرار می دهند و بر طبق شاخص ها و عملکردها ،هزینه ها را مدیریت می کنند و  در اعتبار بخشی ما بدنبال این هستیم که در واقع آیا فرایند ها درست کار می کنند؟ آیا سازمان ها بدنبال استراتژیک معین و مشخصی که از قبل  بامشارکت کارکنان تهیه شده کارایی دارد؟ چقدر در سازمان خودمان و در خیلی از سازمانهای دیگر دوباره کاری و پرت هزینه داریم؟ چقدر از هزینه هایی که صرف می شود واقعا" درست و بجا خرج مشود؟
دکتر کسانی در ادامه گفت: داشتن برنامه عملیاتی و نظارت بر اجرایی امریست کمک کننده و باید در زمان و مکان مناسب  انجام شود و اگر رویکرد اجرایی  شد،آیا درست انجام شده است؟ و این منجر به بهره وری شده است؟ اگر جواب مثبت باشد یعنی کار به درستی انجام شده است.
ایشان در ادامه افزود:اگر این جلسه که ما در خدمت مدیران محترم بیمارستان شهیدرجایی هستیم ، منجر به ارتقا کیفیت و افزایش همکاری نشود ارزشی از نظر اعتبارسنجی ندارد .
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی دیگر از ویژه گی های مدیران حرفه ای را ارتباطات موثر بین کارکنان و تیم مدیریت وتیم مدیریت با سازمان های بالا دستی دانست.
ایشان در ادامه ابراز خورسندی کرد و گفت: با حضور آقای دکترجلالی ارتباط مناسبی بین همکاران بیمارستان و مجموعه مدیریت ایجاد شده که قسمتی از ارتباط موثر برمی گردد به اخلاق مناسبی که در مجموعه مدیران بیمارستان وجود دارد که در راس این هرم دکتر جلالی قرار دارد.
ایشان خاطر نشان کرد:ما امروز وضعیت استقرار نظام اعتبار بخشی را بررسی می کنیم و در ارزشیابی نهایی ما دیگر در خدمتتان نیستیم و از دانشگاه دیگری شما را مورد بررسی قرار می دهند  و وزیر محترم وزارت بهداشت نیز از دانشگاه علوم پزشکی تهران انتظاراتی در شان دانشگاه در اعتبار بخشی دارد.
دکتر کسانی در ادامه افزود:دانشگاه علوم پزشکی تهران در هر عرصه ای از جمله آموزش و پژوهش رتبه اول کشوری را کسب کرده و در این زمینه هم می خواهیم الگو و نمونه باشیم و امیدواریم با هم فکری ، همکاری و همراهی بتوانیم نظام اعتبار بخشی را آنطور که شایسته است دربیمارستانها پیاده سازیم و هم اکنون جایگاه بیمارستانهای ما در نظام اعتبار بخشی بین المللی خالی است مشکلی که ما در جذب توریست  داریم که در نظام اعتبار بخشی بین المللی، جای خالی ما به وضوح دیده می شود.
قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:خوشبختانه اولین بیمارستانی که دانشگاه علوم پزشکی  تهران اعتقاد دارد که درنظام اعتبار بخشی، جایگاه ویژه ای خواهد داشت بیمارستان قلب و عروق شهید رجایی است و این خیلی خوب است وما این را مبارک می دانیم، امیدواریم که بتوانیم کمکی باشیم و در کنار دوستان  در این زمینه راه کاری مناسب را با کمک همدیگر طراحی کنیم و به نتیجه مطلوب برسیم .
ایشان در انتها امیدوار شد بیمارستانهای تک تخصصی بزرگ مثل مرکز قلب و عروق شهید رجایی ، فارابی ، مرکز قلب تهران ، حضرت فاطمه(س) و زنان بتوانند جایگاه ویژه ای پیدا کنند .
خبرنگار: پیام احمدی کاشانی
عکس از: اکبرجعفری


يکشنبه 30 مهر 1391  16:38

آخرين تاريخ بازديد : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403  10:21:33
تعداد بازديد از اين خبر : 3557