دوشنبه 24 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری مراسم تقدیر از دستیاران برتر تخصصی و فوق تخصصی مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، این مراسم با حضور دکتر علیرضا جلالی رئیس ،معاونین ،اعضاء هیات علمی و دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در مورخ دهم آبانماه سال جاری در سالن همایش مرکز برگزار شد.
دکتر مجید حق جو مدیر گروه داخلی قلب و عروق ضمن تبریک به فارغ التحصیلان افزوداین مراسم جهت جبران گو شه ای از زحمات دستیاران داخلی اطفال،بزرگسالان وگروه جراحی برگزار شده است و هدف از این مراسم نشان دهیم که دستیاران همکاران ما بوده و همیشه مورد احترام ما خواهند بود.
ایشان در ادامه گفت: دوره دستیاری با دوره دانشجویی متفاوت است و دستیاران جانشین استادان وجوابگوی بیماران هستند و آنهایک پزشک بالغ هستند وخودشان قدرت تصمیم گیری داشته و احترام و جایگاه خاصی دارندو این احترام و جایگاه در مرکز به عنوان یک اصل قدیمی بوده است و هنوز ادامه دارد.
مدیر گروه داخلی قلب در ادامه افزود:دوره این عزیزان با پایان دوره دستیاری تمام نشده و اکثر این همکاران در دوره های فلو شیپی و بعضی دوره های فوق تخصصی شرکت می کنند و ار تباط خود را با اساتید قطع نمی کنند.
دکتر حق جو در انتها خاطر نشان شد:که فارغ التحصیلان ارتباط خود را با مرکز قطع نکرده و در مسائل آموزشی ،پژوهشی به همکاری خود ادامه دهند.
در ادامه دکتر آویسا طبیب از طرف گروه قلب اطفال در جایگاه حاضر و به قبول شدگان تبریک گفت و افزود: ما هیچ وقت ازادامه تحصیل فارغ نمی شویم وقبولی صددرصدوکسب رتبه های برتردستیاران را باعث افتخار این مر کز دمی دانیم .
دکتر طبیب در ادامه گفت:بخش کودکان مرکز قلب وعروق شهیدرجایی اولین بخش فوق تخصصی قلب کشور است که چهل سال پیش راه اندازی شده ودر این چهل سال در راس مراکز دیگر بوده و ما بزرگترین ارجاعی بیماری های مادرزادی قلب در کشور هستیم. علی رغم محدوده کوچک در بیمارستان ،حجم کار بسیار بالایی در این بخش انجام می شود و می توان به قدرت گفت کادر آموزش این مرکز ،یک قادر بسیار قدرتمند در زمینه آموزش بوده و هست.
در ادامه دکتر محمد حسن غفاری نژاد از طرف گروه جراحی قلب در جایگاه حاضر و به فارغ التحصیلان تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد:
دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز ضمن تبریک به مناسبت تولد امام هادی (ع) فرا رسیدن عید غدیر خم افزود: واژه فارغ التحصیلی را به نوعی اصلاح باید کرد و به مفهوم شعر ز گهواره تا گور دانش بجوی تغییر داده واز اول تولد تا زمانی که توان حرکت و حیات داریم دانشجو بوده ومی بایست دانشجو بمانیم و جهت کسب علم ودانش تلاش کنیم.
ایشان در ادامه به تحلیل نتایج آزمون امسال پرداخت و اضافه کرد سال گذشته نتایج آزمون خیلی شفاف و واضح بود و نیاز به تحلیل نداشت و نتایج دستیاران در سه رشته جراحی ،قلب اطفال،کاردیولوژی بسیار درخشان بود وتقریبا درهمه رده ها ورتبه ها دستیاران موفق شدند. امسال متاسفانه این اتفاق میسر نشد ودر جلسات مختلف درخصوص این مسئله بحث و گفتگو شد.
دکتر جلالی در ادامه افزود: در گروه کاردیولوژی 79درصد قبولی ،در اطفال 100 درصد قبولی قبولی و کسب رتبه دوم در این رشته ودر جراحی در امتحان کتبی 100درصدقبولی و در امتحان شفاهی همه دستیاران موفق به گذراندن این مرحله نشدند ویکی از عوامل موفقیت را در مراکز در مانی،برنامه ریزی صحیح و مناسب در کسب رتبه برتر خواند.
ایشان در ادامه به ارزیابی های درو ن گروهی اشاره نمود وافزود:این ارزیابی از سال گذشته آغاز شده و امسال مجددا این کار را برای همه گروه ها مخصوصا گروه هایی که نتایج ضعیف تری را کسب کردند انجام خواهد شد واین ارزیابی توسط اتندینگ ود ستیاران صورت خواهد یافت وهدف از این کار رفع نواقص در ساختار آموزش و تقویت آن می باشد.
دکتر جلالی در انتها توصیه کرد که دستیاران قدر ایام کوتاه این دوره را بدانند و پس از اتمام دوره ارتباط قلبی و عاطفی خودرا با مرکز قطع نکنند.
دکتر مهدوی رتبه دوم فوق تخصصی قلب کودکان نیز در این جشن از کلیه کسانی که ایشان را در کسب موفقیت هایش کمک کردند مخصوصا" همسرواساتید محترمشان قدردانی کرد و افزود، اساتید رااز میوه هایشان بشناسید نه از ریشه هایشان. شاگردان آیینه اساتید هستند و موفقیت آن ها از زحمات وتلاش آنهاست . در انتهاازدکتر داوری ودکتر طبیب وگروه جراحی دکتر گیو تاج تشکر وقدردانی کردند.
در انتهااز فارغ التحصیلان تقدیر و به رسم یادبود لوح و هدایایی به آنها اعطاء شد.
خبرنگار: فاطمه فیاضی نژاد
عکس از: اکبر جعفری

چهارشنبه 10 آبان 1391  17:44

آخرين تاريخ بازديد : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403  15:0:12
تعداد بازديد از اين خبر : 5464