شنبه 3 شهريور 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری سومین طرح مهر ولایت با هدف عیادت از بیماران در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی


به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، این طرح که هر ساله با همت نهاد مقام معظم رهبری در بیمارستان های تابع دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد ،در مورخ 11 آبانماه 1391 به مناسبت عید غدیر خم با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تهران ،دکتر محمدپور معاونت درمان دانشگاه ،دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز و دیگر مسئولان و پرسنل در سالن همایش مرکز برگزار شد.
دکتر جلالی در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم و خیرمقدم به اساتید ،حضار و همکاران افزود: عیادت از بیماران یکی از آموزه های دینی ما است که بسیار توصیه شده است و می تواند در روند بهبودی بیماران اثر بسیار زیادی داشته باشد و بیماران زمانیکه بستری می شوند ، از محیط خانواده جدا و نیاز بسیار زیادی به حمایت های روحی و روانی خانواده و عزیزان دارند و زمانیکه افراد بیمارشده و از محیط خانواده جدا می شوند و به نوعی با مخاطرات بیماری و خطر مرگ مواجه می شود دلشکسته شده و به شدت نیار به حمایت های روحی و روانی خانوادگی دارند و عیادت ها کمک می کند تا روند بهبودی هرچه سریعتر حاصل و مباحث پزشکی ثابت گردد.
ایشان در ادامه افزود : حمایت روحی و روانی در بهبود روند بیماریها می تواند نقش مهمی را ایفا نماید،بدین خاطر من در روز زمان مشخصی را برای عیادت از بیماران گذاشته و بر سر بالین آنها حاضر شده و روند بهبودیشان را پیگیری و از آنها احوالپرسی می کنم.
دکتر جلالی افزود : هنگامیکه بیماران مرا می بیند و با من آشنا می شوند اگر گلایه یا مشکلی داشته باشند به من انتقال داده و من نیز مشکلات را بررسی و در صورت امکان رفع می کنم.
در انتها رئیس مرکز گفت : عیادت باید کوتاه ولی مکرر بوده تا مانع از اقدامات درمانی بیماران نشده و خود بیمار نیز خسته و آزرده نگردد.
در ادامه حجت اسلام والمسلمین دکتر عیسی زاده نیز ضمن تبریک عید غدیر خم از دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز بابت تدارکات دیده شده بابت سومین طرح مهر ولایت و تیمشان تشکر و قدردانی کرده و افزود: به مناسبت عید غدیر خم سومین طرح مهرو ولایت با هدف عیادت از بیماران بستری در مرکز قلب و عروق شهید رجایی انجام می شود .
ایشان درباره تاثیر عیادت در بهبود سلامت و روحیه بیماران گفت: که نگرانیها و ناراحتی ها ی جامعه امروز ناشی از مسائل روحی و روانی است و اگر بتوانیم یک فضای ایده آل و مطلوب را برای یک زندگی آرام و رضایت بخش فراهم کنیم ، آیتم های سلامت را با لا برده و با این نگاه شما خواهید دید که در منابع دینی ما به عیادت و دادن روحیه و دلجویی به بیماران تاکید شده است و علت اصلی این تاکید در منابع دینی برخورداری از یک جامعه سالم ، معنوی و اخلاقی است.
در انتها دکتر محمد پور نیز ضمن ابراز خورسندی از برگزاری این مراسم افزود:عیادت لطفی است که خدا به ما داده است و این لطف با عیادت منتشر می شود .
خبرنگار: فاطمه فیاضی نژاد
عکس از اکبر جعفری



پنجشنبه 11 آبان 1391  16:10

آخرين تاريخ بازديد : سه شنبه 30 مرداد 1403  5:15:38
تعداد بازديد از اين خبر : 3833