جمعه 21 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
بازدید معاون پژوهشی و مدیر از غرفه مرکز قلب و عروق شهید رجائی در سومین نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، دکتر مجید حق جو معاون پژوهشی و اکبر طاهری مدیر مرکز در مورخ 23 آبانماه 1391 در غرفه مرکز قلب و عروق شهید رجائی در سومین نمایشگاه دوسالانه دستاوردهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تهران حاضر و از غرفه بازدید کردند.
دکتر حق جو ضمن خورسندی از برپایی این نمایشگاه افزود:در کل کشور تحولات خوبی در حوزه پژوهش رخ داده است و پیرو آن نیز مرکز آموزشی ،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی ،که بزرگترین مرکز تک تخصصی، فوق تخصصی و قطب قلب کشور می باشد در این زمینه پیشرو بوده و یافته های پژوهشی خود را در معرض دید همگان در این نمایشگاه قرار داده است.
ایشان در ادامه گفت: سعی شده است یک سری از جلوه های نوین پیشرفت در این غرفه ارائه گردد،این پیشرفت ها در زمینه های کاربردی ،پژوهش های حیوانی و پژوهش هایی که امروزه مرز علم خوانده می شود ،همچون آخرین دستاوردهای پژوهش های ژنتیک قلب ارائه شود.
ایشان در ادامه به نشریه تخصصی و فوق تخصصی معاونت پژوهشی با نام Research in cardiovascular medicine اشاره کرد و گفت: این نشریه سه ماه یکبار انتشار یافته و در آن آخرین اخبار و دستاوردهای علمی قلب و عروق کشور و جهان ارائه می گردد و مقالات انتشار یافته از اساتید و پژوهشگران این رشته در حوزه های مختلف قلب از داخل و خارج از کشور بوده و می توان به قدرت گفت این نشریه یک نشریه علمی و پژوهشی بین المللی در جهان است.
ایشان در ادامه از همکاریهای بسیار خوب مراکز تحقیقاتی مرکز که شامل الکتروفیزیولوژی ،اکوکاردیوگرافی،دریچه قلب،مداخللات قلبی و عروقی و کاردیوژنتیک سخن به میان آورد و افزود: با یاری پروردگار نه مرکز تحقیقات دیگر نیز در دست تدوین است که پس از بررسی های لازم اعلام خواهد شد.
ایشان با توجه به اینکه مرکز قلب و عروق شهید رجایی یک مرکز پژوهشی می باشد،بر لزوم آموزش بیشتر پرستاران و پزشکان تاکید کرده و گفت: ساختار و سازوکارهای پژوهشی و زیرساخت ها برای این موضوع ایجاد شده و دوره هایی را از سال پیش برای این قبیل آموزش ها در مرکز پیش بینی و در حال اجرا می باشد و این دوره ها شامل دوره مبانی و پیشرفته پژوهش،دوره مقاله نویسی ،دوره روش تحقیق ، دوره استفاده از نرم افزارهای آماری و پژوهشی همچون SPSS در دو دوره مقدماتی و پیشرفته می باشد.
دکتر حق جو در ادامه امیدوار شد که کلیه اساتید هیئت علمی ، فلوشیپ ها،دستیاران ،پرستاران و دیگر کارکنان مرکز وارد عرصه پژوهش گردند و در این زمینه مشارکت بیشتری داشته باشند و گسترش آزمایشگاه تحقیقات تجربی و ایجاد مراکز تحقیقاتی جدیدی که اشاره شد در راستای این هدف می باشد.
معاون پژوهشی مرکز در ادامه افزود،در سال گذشته حدود 170 تحقیق به این معاونت ارائه شد که 20تحقیق با معیارها مغایرت داشته رد و 150 تحقیق مصوب شد،که حدود 30 درصد از آنها منجر به مقالات پژوهشی و بقیه نیز در حال انجام می باشد.
ایشان در انتها خاطر نشان کرد،این معاونت با مراکز دانشگاهی و پژوهشکده ها در تعامل می باشد ازجمله دانشکده فن آوری های نوین دانشگاه تهران،دانشگاه تربیت مدرس،دانشگاه شریف،دانشکده های مامایی و پرستاری و پژوهشکده رویان از این قبیل می باشند.

مدیر مرکز نیز ضمن خورسندی از برپایی این نمایشگاه،ابراز امیدواری کرد که مرکز قلب و عروق شهید رجایی همواره در عرصه پژوهش همچنان بدرخشد و سرآمد پژوهش در کشور باشد.
خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

چهارشنبه 24 آبان 1391  16:39

آخرين تاريخ بازديد : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403  12:34:39
تعداد بازديد از اين خبر : 3443