يکشنبه 9 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
افتتاح بزرگ ترین ICU جراحی قلب کشور همراه با پیشرفته ترین امکانات در مرکز قلب و عروق شهید رجائی تا ساعاتی دیگر در فاز آزمایشی
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجائی، بزرگ ترین ICU جراحی قلب کشور همراه با پیشرفته ترین امکانات ،طبق استانداردهای بین المللی در این مرکز افتتاح خواهد شد.
اکبر طاهری مدیر مرکز ،مساحت این بخش را یک هزار متر مربع و در یک مجموعه 36 تختی اعلام نمود ودر مقایسه با دیگر ICU های کشور افزود:ICU های موجود در کشور حدودا 12 تا 16 تخت دارند و ساختار آن ها سنتی می باشد، در صورتیکه این تفاوت را می توان در طراحی و معماری داخلی این ICU مشاهده نمود. ICU فوق به صورت یونیت های انفرادی در قالب اتاق های 4 تختی طراحی شده که این مسئله باعث حفظ حریم بیمار و رعایت مسائل شرعی می گردد.
ایشان در ادامه افزود :اینICU کاملا از نظر نور، رنگ و زیبایی در حد اعلایی بوده و همچنین در بالای سر بیماران، بر روی سقف از مناظر طبیعی استفاده شده است که تمامی این عوامل باعث احساس مطلوبی در روحیه بیمار و پرسنل می شود.
طاهری در ادامه افزود:کف ICU از ماده جدیدی به نام آپوکسی مفروش شده است که یک دست، شفاف و فاقد درز و ترک می باشد و مانع لانه گزینی میکروب ها می گردد.
ایشان در ادامه گفت: این بخش تمام امکانات ICU قلب را از نظر بستری ، مانیتورینگ ،دارویی و خدمات پزشکی طبق استانداردهای بین المللی دارا می باشد.
مدیر مرکز، امکانات رفاهی این ICU را بی نظیر در سطح کشور خواند و افزود: هر تخت مجهز به دوربین مدار بسته و تلفن می باشد تا همراهان بیمار بتوانند، بیمار خود را ببینند و با اودر محیطی مجازی مکالمه کنند ، همچنین در کنار ICU ، لابی بسیار زیبایی طراحی شده تا همراهان بیمار بتوانند در آنجا استراحت و توسط تلویزیون ها ی مداربسته موجود، اطلاعات بیمار خود را دریافت کنند و از فیلم های آموزشی در زمینه های مختلف پزشکی استفاده نمایند.
طاهری یکی از ویژگی های برتر این ICU را داشتن دو اتاق ایزوله، مخصوص پیوند قلب دانست که دارای تمام استانداردهای بین المللی می باشد.
ایشان در ادامه به زمان ساخت این پروژه در کمتر از هفت ماه اشاره کرد که از اوایل اردیبهشت ماه سال 1391 آغاز و در مورخ 29آبانماه سال جاری در فاز آزمایشی به بهره برداری می رسد.
مدیر مرکز گفت: با توجه به اهمیت بخش ICU و ورود بیماران پرخطر، این بخش به صورت پلکانی در فاز آزمایشی شروع بکار کرده و در نیمه دوم آذرماه با 36 تخت فعال به بهره برداری می رسد.
در انتها طاهری افزود :با راه اندازی این بخش تعداد تخت های ICU به 110 تخت افزایش می یابد.

روند ساخت بخش ICU به روایت تصویر
















خبرنگار: سید امیرحسین میرکمال
عکس از: اکبرجعفری
يکشنبه 28 آبان 1391  12:6

آخرين تاريخ بازديد : سه شنبه 4 ارديبهشت 1403  13:15:17
تعداد بازديد از اين خبر : 3593