يکشنبه 9 ارديبهشت 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری کارگاه آموزشی فرقه سازی های شبه عرفانی در مرکز قلب و عروق شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، کارگاه آموزشی یک روزه فرقه سازی های شبه عرفانی در مورخ 16 آذرماه سال جاری با حضور پزشکان ،مدیران و کارکنان و با همت دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز و بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در مرکزقلب و عروق شهید رجایی برگزار می گردد.
به گزارش فیروزه محسنی مدیر منابع انسانی مرکز ، موضوع عرفان های نوظهور و کاذب امروز یکی از مسائلی است که اگرچه نمی توان آن را دغدغه ای اساسی خواند اما معضلی است که رهبر معظم انقلاب از آن به برنامه های فلج کننده تعبیر می کنند.
ایشان در ادامه افزود: تحقیقاتی جامعه شناسانه در زمینه جنبش های معنوی انجام و کتاب هایی هم در این زمینه نوشته شده است ، ظهور و بروز جنبش های معنوی نوظهور در کشور ما فرق عمده ای با دیگر کشورها دارد اگر آنها درباره علل و زمینه های پیدایش عرفان های نوظهور بحث می کنند،باید دید آیا کشور ما زمینه پیدایش این جنبش ها را دارد یا خیر؟
محسنی در ادامه افزود: در کشورهای غربی با وجود خلاء معنوی و زندگی مدرنیته ای که شاهد آن هستیم زمینه های پیدایش عرفان های نوظهور دیده می شود،اما کشور اسلامی ما که از ظرفیت معنوی بالایی در پرتو تعالیم اسلامی و شیعی برخوردار است تفاوتی فراوانی وجود دارد،لذا تفاوت فضا بین غرب و ایران بسیار است اما این تفاوت را در واقع و عالم عین زیاد مشاهده نمی کنیم.
مدیرمنابع انسانی مرکز در ادامه گفت: هر جریان نوظهوری که در جهان غرب و یا شرق شکل می گیرد به صورت دیگری در ایران مشاهده می شود و آسیب های آن نسبت به نوع غربی آن جریان در ایران جدی تر است،متاسفانه عرفان های نوظهوری که در ایران ظهور و بروز دارد به نوعی بومی شده و اسلامیزه شده اند،یکی از ویژگی های جنبش های معنوی نو پدید که از غرب وارد میهن اسلامی ما شده است،محافظه کارانه بودن آن است و خود را با ادیان و مذاهب مختلف سازش می دهند و انواع تفکرات خویش را بیان می کند،حتی تفکرات ناصواب خویش را مستند به آیات و روایات می کنند و با تربیت مبلغینی توسعه یافته و رشد می کنند.
محسنی در ادامه گفت: لازمه جلوگیری از تشکیل اینگونه عرفان های نوظهور آگاه کردن مردم و برگزاری دوره هایی برای پیشگیری از گسترش این عرفان ها در کشور می باشد
ایشان در انتها افزود: برخود واجب دانسته از زحمات استادان ارجمند دکتر علیرضا جلالی رئیس مرکز ،دکتر رفعتی معاون توسعه مدیریت و منابع و همچنین بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بخصوص دیناروند و زاووشی که مشتاقانه مسائل فرهنگی را پیگیری می نمایند کمال قدردانی را داشته باشم.
همچنین از واحد آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی دولت آبادی و جوادی و واحد روابط عمومی احمدی کاشانی کمال تشکر را داشته باشم که همواره در اجرای برنامه ها ما را یاری می نمایند.
خبرنگار: پیام احمدی کاشانی
يکشنبه 28 آبان 1391  15:11

آخرين تاريخ بازديد : جمعه 7 ارديبهشت 1403  3:37:34
تعداد بازديد از اين خبر : 3509