شنبه 3 شهريور 1403      

نوع خبر 
 
 
برگزاری دومین سمپوزیوم حاملگی و بیماریهای قلبی با رویکرد بر بیماریهای مادرزادی قلب در مرکز قلب و عروق شهید رجایی
به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی، دومین سمپوزیوم حاملگی وبیماریهای قلبی بارویکرد بر بیماریهای مادر زادی قلب درمورخ نهم آذرماه سال جاری در مرکز قلب وعروق شهید رجایی با همکاری مرکز تحقیقات بیماریهای دریچه ای قلب به مدت یک روز با حضور دکتر علیرضا جلالی رئیس و دیگر اساتید برجسته کشور در سالن همایش های مرکز برگزار گردید.
دکتر نیلوفر سمیعی دبیر سمپوزیوم ،ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و متخصصان داخلی قلب،بیهوشی،جراحان قلب ،اطفال، زنان وهمکاران پرستاری و مامایی، از رئیس مرکز ،مدیریت و کلیه کسانی که در برگزاری این سمپوزیوم ایشان را همراهی نمودند صمیمانه تشکر وقدرانی کرد.
در ادامه دکتر علیرضا جلالی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری دومین سمپوزیوم ،از زحمات خالصانه دکتر سمیعی تشکر و قدردانی نمود.
رئیس مرکز ،نوآوری های ارائه شده در این سمپوزیوم را بی نظیر خواند و افزود: خوشبختانه در مرکز آموزشی،تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی به امر پژوهش و تحقیق اهمیت بسیاری داده شده و باعث ایجاد بستری مناسب جهت رشد علمی پزشکان و متخصصان قلب و عروق کشور شده است.
دکتر علیرضا جلالی افزود،با توجه به اینکه حدود 50%جمعیت کشور ودنیا را زنان تشکیل داده اند وبحث بارداری در میان این جمعیت بسیار با اهمیت می باشد ، اغلب آنها در گیر بیماریهای دریچه ای قلب هستند وامتناع از مادر شدن برای آنها بسیار مشکل و باعث بروزمشکلات روحی ،روانی وخانوادگی می شود.
ایشان در ادامه خاطر نشان کرد ، نقش مهم جامعه پزشکی قلب وعروق ،زنان ومامایی در حمایت ازاین بیماران نقش مهمی را ایفا می کنند و همچنین وجود کلینیک بیماری های قلبی مادرزادی که در مرکز فعالیت دارد را بسیار با اهمیت خواند.
دکترعلیرضا جلالی در انتها ؛مرکز قلب وعروق شهید رجایی را بعنوان قطب قلب کشور و بزرگترین مرکز قلب وعروق در خاورمیانه خواند ومهمترین وظیفه آن را خدمت رسانی به بیماران قلبی در داخل و خارج از کشور دانست.



 

 

 

 


خبرنگار: فاطمه فیاضی نژاد
عکس از: سید امیرحسین میرکمال و اکبر جعفری
پنجشنبه 9 آذر 1391  7:29

آخرين تاريخ بازديد : شنبه 3 شهريور 1403  6:27:44
تعداد بازديد از اين خبر : 4498